نسخه چاپی

حملات داعش، عربستان را منزوی كرد

روزنامه هندی «سیتیزن» در یادداشتی استدلال كرده حملات گروه تروریستی داعش در پاریس، سیاست‌های عربستان سعودی درباره سوریه را به انزوا كشانده است.

به گزارش نما به نقل از فارس: روزنامه «سیتیزن»، چاپ دهلی‌نو، در تحلیلی، عربستان را بازنده حملات گروه تروریستی داعش در فرانسه دانسته است.

در این تحلیل به قلم «سیما مصطفی» ادعا شده حملات پاریس، با تغییر مواضع دو کشور آمریکا و فرانسه در قبال مسائل سوریه، عربستان را به حس کردن سرمای انزوا وادار کرده است.

مطابق این تحلیل، «در جهانی که سیاست‌هایش در قبال بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را به سرعت تغییر می‌دهد، عربستان با مخالفت‌های شدیدش با عربستان و حمایتش از نیروهای داعش که در حال جنگ برای براندازی دولت سوریه هستند، تنها مانده است.»

تحلیلگر سیتیزن با اشاره به اقدام ریاض برای تشکیل ائتلافی علیه دولت بشار اسد در غرب آسیا می‌افزاید پس از حملات روسیه علیه مواضع داعش، این همگرایی در حال فروپاشی است.

اردن و مصر، بر اساس این نوشته، دو کشوری هستند که از حملات نظامی روسیه در سوریه حمایت می‌کنند - موضوعی که با مخالفت شدید عربستان روبروست.

«سیتیزن»، در ادامه تمرکز رسانه‌های غربی بر یافتن پیوندهایی بین حملات پاریس و عربستان سعودی را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «مقالاتی که محله مولبئک در بروکسل را به عربستان سعودی ارتباط داده‌اند، در رسانه‌های اروپایی به چاپ رسیده‌اند. برخی از حمله‌کنندگان پاریس، از عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج (فارس) پول دریافت کرده‌اند تا مساجد افراطی وهابی تأسیس کنند.»

۱۳۹۴/۹/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...