نسخه چاپی

فصلی نو در مناسبات ایران و روسیه

سفیر ایران در روسیه گفت: فصلی نو در مناسبات ایران و روسیه ایجادشده و بركات آن را در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد خواهیم بود

به گزارش نما به نقل از مهر، مهدی سنایی ظهر چهارشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند گفت: سیاست خارجه دولت تدبیر امروز راهگشایی برای رابطه متقابل و هدفمند با کشورهای جهان است که پاسخگوی نیازهای کشور نیز است.

وی بابیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بسیاری از موارد در برابر زیاده‌خواهی ایستاده و مقاومت کرده است، گفت: امروز شاهد حضور گروه‌های اقتصادی از کشورهای مختلف به ایران اسلامی هستیم.

سفیر ایران در روسیه عنوان کرد: مجموعه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال فرصت سازی از تحریم‌های ظالمانه دشمن در برابر آن‌ها است و در هیچ موردی شتاب‌زده عمل‌نکرده است.

سنایی افزود: اقدامات ۹ گانه ای که رهبر معظم انقلاب رعایت و عمل آن را مهم دانستند بی‌شک در برابر شش قدرت جهانی استوارنامه‌ای محکم و قاطع برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: در ماه‌های آینده با برداشتن تحریم‌ها از سوی شورای امنیت و سازمان ملل درب‌های بیشتر و تأثیرگذارتر بر اقتصاد ایران بازخواهد شد.

سیاست خارجه دولت تنها معطوف به گفتگو و مذاکره با غرب نیست

سفیر ایران در روسیه بابیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط با روسیه است، گفت: سیاست خارجه دولت تنها معطوف به گفتگو و مذاکره با غرب نیست و بلکه به دنبال ایجاد روابطی عمیق با شرق در جهت پیشبرد اهداف دو کشور خواهد بود.

وی به سفر ولادیمیر پوتین به ایران اشاره کرد و گفت: سفر پوتین به ایران و دیدار بیش از دو ساعت وی با مقام معظم رهبری و به‌کارگیری ادبیاتی مخصوص از هر دو طرف نشان از ایجاد فصلی نو در روابط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

سنایی به امضای هفت سند همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور روسیه خبر داد و گفت: مهم‌ترین این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد خط اعتباری بین ایران و روسیه به مبلغ ۵ میلیارد دلار است که می‌تواند به تحول اقتصاد جمهوری اسلامی در سایه اجرای الزامات اقتصاد مقاومتی کمک کرده و اثرات بسیار مثبتی داشته باشد.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهور روسیه به تهران موافقت‌نامه تسهیل در صدور روادید بلندمدت امضا شد که از آن طریق فعالان علمی و فرهنگی روادید بلندمدت دریافت می‌کنند.

وی بابیان اینکه روابط باید در جهت پیشبرد منافع ملی باشد، گفت: هم‌اکنون تراز صادرات و واردات کشور روسیه ۸۰۰ میلیارد دلار و بین ۱۰ کشور برتر اقتصادی جهان است.

۱۰ استان ایران برای همکارهای اقتصادی به کشور روسیه دعوت‌شده‌اند

سنایی به ایجاد چهارچوبی مناسب برای حضور استان‌ها و سرمایه‌گذاری در روسیه اشاره کرد و گفت: ۱۰ استان ایران برای همکارهای اقتصادی به کشور روسیه دعوت‌شده‌اند که استان یکاترینبورگ روسیه میزبانی استان همدان را عهده‌دار است.

سفیر ایران در روسیه بابیان اینکه هر کشور به دنبال تأمین منافع خودش است، گفت: ایران و روسیه به‌صورت مشخص در حال هماهنگی برای مبارزه با تروریسم هستند اما ادبیات اعتماد کردن یا اعتماد نکردن، ادبیات جهان امروز نیست چراکه اکنون در سیاست خارجی به هیچ کشور خاصی نمی‌توان اعتماد کرد.

وی بابیان اینکه در کشور روسیه از ورود محصولات کشاورزی از غرب جلوگیری می‌شود و ممنوع است، گفت: این مهم می‌تواند فرصتی برای صادرات بخشی از محصولات کشاورزی ایران به این کشور باشد.

۱۳۹۴/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...