نسخه چاپی

تكرار شكست ایران مقابل تیم 72 ملت

تیم ملی هندبال ایران در هفتمین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیك برابر قطر، میزبان مسابقات مغلوب شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، تیم ملی هندبال ایران با هدایت عرفان اسماعیلاگیچ از ساعت 18:30 امروز جمعه، ششم آذرماه در هفتمین دیدار خود و در بازی پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک برابر قطر، میزبان این دوره از رقابت ها قرار گرفت. ملی‌پوشان هندبال ایران در این مسابقه با نتیجه 28 بر 19 برابر قطر با هدایت والرو ریورا، سرمربی اسپانیایی مغلوب شدند. نیمه اول این مسابقه با نتیجه 15 بر 11 به سود قطر خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی هندبال قطر متشکل از بازیکنان اروپایی و آفریقایی است، به گونه ای که از 16 بازیکن معرفی شده این تیم 14 بازیکن غیرقطری هستند. قطری ها حدود 11 ماه پیش در رقابت های جام جهانی در فینال مقابل فرانسه مغلوب شده و عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کردند. این در حالی است که ایران در آن بازی ها ایران در رده بیست و یکم قرار گرفت.

یوناس الیاسون و آنتون پالسون از ایسلند قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند؛ عمر المرزوقی از امارات ناظر ارشد، نوبورو گوتو از ژاپن و پنگ نینگ از چین هم ناظرین فنی این مسابقه بودند.

پیش از این مسابقه تیم ملی هندبال بحرین با هدایت ماچک در دیدار رده بندی با نتیجه 34 بر 21 از سد کره جنوبی گذشت و عنوان سومی را به خود اختصاص داد. به این ترتیب کره ای ها پس از 8 دوره متوالی حضور در المپیک این بار در راه رسیدن به این میدان بزرگ ناکام ماندند.

پیش از این تیم ایران در بازی نخست خود با نتیجه 39 بر 31 از سد عمان گذشته بود و در بازی دوم خود هم با حساب 33 بر 18 از سد ازبکستان گذشت. شاگردان عرفان در بازی سوم هم موفق شدند 31 بر 27 ژاپن را مغلوب کنند، اما در چهارمین بازی خود با نتیجه 32 بر 17 مغلوب قطر شدند. شاگردان عرفان برای رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی موفق شدند با حساب 30 بر 24 از سد عربستان عبور کنند. تیم ملی هندبال ایران در مرحله نیمه نهایی با حساب 35 بر 30 از سد بحرین با هدایت ماچک، سرمربی سابق ایران گذشت و به فینال راه پیدا کرد.

به این ترتیب تیم ملی قطر، قهرمان این دوره از مسابقات به طور مستقیم مجوز حضور در المپیک را کسب کرد و ایران و بحرین، تیم‌هاى دوم و سوم به مرحله نهایى انتخابى المپیک برای کسب سهمیه این بازی‌ها با تیم‌هاى دوم و سوم قاره‌هاى اروپا، آفریقا و ‌آمریکا رقابت خواهد کرد.

پیش از این علاوه بر تیم هندبال برزیل، میزبان مسابقات المپیک، تیم‌های فرانسه (قهرمان جهان) و آرژانتین (قهرمان بازی‌های پان امریکن) به المپیک ریو راه یافته‌ بودند.

۱۳۹۴/۹/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...