نسخه چاپی

خودكشی افراد مسن در كره جنوبی

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی منابع رسمی كره جنوبی، افراد مسن و كهنسال در این كشور بیشترین درصد خودكشی ها را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی منابع رسمی کره جنوبی، افراد مسن و کهنسال در این کشور بیشترین درصد خودکشی ها را به خود اختصاص داده اند.

آماری که روزنامه « کوریا هرالد» به نقل از منابع دولتی منتشر کرده، بیانگر این موضوع است که افراد مسن و کسانی که در مناطق نه چندان مرفه این کشور زندگی می کنند، نسبت به سایر مردم این کشور بیشتر در معرض خودکشی قرار دارند.

سازمان بین المللی همکاری و توسعه اقتصادی نیز پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که کره جنوبی دارای بالاترین نرخ خودکشی در جهان است و در گزارش سال 2015 این سازمان آمده بود که از هر 100 هزار نفر شهروند کره ای، 29،1 درصد آنها در سال 2012 دست به خودکشی موفق زده اند این درحالی است که میانگین این آمار در همه کشورهای عضو 12 درصد بوده است.
روزنامه کوریا هرالد در گزارش خود نوشت: نرخ خودکشی فقط در شهر سئول پایتخت کره جنوبی به 24.7 درصد رسیده است و این نشان می دهد که از میان هر یکصد هزار شهروند این شهر، 24.7 درصد در سال گذشته خودکشی کرده اند.

این گزارش همچنین بیانگر این واقعیت است که بیشتر افرادی که دست به خودکشی در این کشور می زنند، بالای 60 سال سن دارند و نرخ خودکشی در بین افراد 45 تا 64 سال 31.9 درصد، افراد 25 تا 44 سال 27.9 درصد و در بین افراد 15 تا 24 سال هم 10.4 درصد را به خود اختصاص داده اند.
در گزارش یاد شده، فقر دلیل اصلی خودکشی در میان افراد مسن در این کشور نام برده شده و این موضوع بر اساس اعلام گزارش موسسه کار کره جنوبی مبنی بر وجود 48.6 درصد از افراد مسن در زمره افراد فقیر در سال 2014 موید این مساله است.

خودکشی رفته رفته در جامعه امروزی کره جنوبی به عنوان تنها راه فرار در مقابل مشکلات زندگی درآمده و درحال نهادینه شدن است به گونه ای که برخی آمارهای جهانی نشان می دهد که خودکشی چهارمین عامل مرگ و میر در این کشور است.

کره جنوبی یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار خودکشی را در جهان برای خود به ثبت رسانده است و مقامات این کشور سعی دارند به هر نحوی جلوی افزایش این روند را بگیرند.
مشکلات روحی و روانی، سرخوردگی، شکست های اقتصادی و عاطفی از مهمترین عواملی هستند که باعث خودکشی افراد در این کشور صنعتی و یکی از قدرت ها برتر اقتصادی جهان معرفی شده است.

یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که خودکشی در سال 2013، نخستین عامل مرگ و میر در میان نوجوانان و جوانان در این کشور بود و دلیل آن را مستعد بودن این افراد نسبت به انواع تنش های عصبی عنوان کرد.

۱۳۹۴/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...