نسخه چاپی

جمع آوری 600تله زنده گیری پرندگان در بوشهر

مدیركل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره كل 600 تله زنده گیری پرندگان كه توسط شكارچیان متخلف در منطقه حفاظت شده مند كارگذاشته شده بود را جمع آوری و تخریب كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از حسین دلشب افزود: در این عملیات 14 نفر از ماموران و کارشناسان محیط زیست شرکت داشتند و چهار دستگاه خودرو ، یکدستگاه تراکتور برای تخریب 'محل بسهای' (تله های زنده گیری پرنده هوبره) ایجاد شده توسط شکارچیان متخلف، مورد استفاده قرار گرفت.
وی اظهارکرد: قسمت جنوبی منطقه حفاظت شده مند در این عملیات از محل بسها به طور کامل پاکسازی و 600 تله ایجاد شده جمع آوری و سوزانده شد.
دلشب اضافه کرد: همچنین در جریان فعالیت و گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تعدادی محل بس تخریب و یک قطعه هوبره به دام افتاده در این تله ها نجات یافت.
منطقه حفاظت شده مند با وسعت ‎ 46هزار و ‎ 500هکتار با دو اکوسیستم آبی و خشکی در کنار بخش بردخون از توابع شهرستان دیر واقع در ‎ 180کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر قرار دارد.
مند منطقه ای جلگه ای کویری است که چهار جزیره خان، تهمادون، نخیلو و ام الکرم به زیبایی منطقه حفاظت شده مند در سواحل زیبای خلیج فارس افزوده اند.
رودخانه زیبای مند پرآب ترین رودخانه استان بوشهر تنها منبع آبی تامین آب شرب حیات وحش منطقه یاد شده است.
پوشش مناسب گیاهان نادری چون انوکنمون سودامبولیس، دامبارنکیما، هالوکاریس، ساریکورینا، و درختان حرا، گز، کهورپاکستانی و کنار و ساحلی بودن این منطقه مکان زیست و مهاجرت انواع پرندگان، آبزیان، خزندگان و حیوانات را فراهم کرده است.

۱۳۹۴/۹/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...