نسخه چاپی

ركوردزنی تهران در جرایم اینترنتی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، گفت: استان تهران رتبه نخست در وقوع جرایم اینترنتی را به خود اختصاص داده و استان‌های ایلام و كیش كمترین میزان وقوع جرایم را دارند.

به گزارش نما به نقل از مهر: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، گفت: استان تهران رتبه نخست در وقوع جرایم اینترنتی را به خود اختصاص داده و استان‌های ایلام و کیش کمترین میزان وقوع جرایم را دارند.

سردار کمال هادیانفر در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای پلیس فتا در حوزه کشف جرایم سایبری و بالا بردن امنیت حریم خصوصی شهروندان در استفاده از اینترنت، افزود: هزار و ۷۰۰ روز از تاسیس پلیس فتا در کشور می‌گذرد و این پلیس فعالیت جدی خود را از سال ۹۰ آغاز کرده، در طول این مدت سعی کردیم با استفاده از توان تخصصی و با استفاده از دو سند راهبردی که برای فعالیت این پلیس در نظر گرفته شده است، فعالیت‌های خود را در کشور ادامه دهیم. سند اول مربوط به زمان تاسیس پلیس فتا و سند دوم مربوط به زمان بهره‌برداری و فعالیت پلیس است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب و قابل دفاع پلیس فتا در حوزه فضای سایبری و اینترنتی، گفت: در این راستا در ۱۳۰ نقطه کشور و ۱۱ مرکز استان، پلیس فتا به صورت فعال فعالیت دارد. ۷۲ درصد از افراد شاغل در پلیس فتا دارای مدارک بالای علمی و آموزشی هستند.

رئیس پلیس فتا ناجا افزود: حدود ۳ میلیارد کاربر اینترنتی در جهان وجود دارد که از این تعداد ۴۶۸ میلیون کاربر در ایران فعال هستند و ۲۳ میلیون نفر را اقشار جوان جامعه تشکیل می‌دهند.

هادیانفر در ادامه با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت در جهان گفت: ضریب نفوذ اینترنت در جهان ۹۱ نفر از ۱۰۰ نفر است، در خاورمیانه ۱۰۰ نفر از ۱۰۰ نفر و در ایران ۱۰۵ نفر از ۱۰۰ نفر برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در هر ثانیه یک نفر قربانی جرایم موجود در فضای سایبری می‌شود و ۱۱۳ میلیارد دلار هزینه‌ای است که مجرمان فضای مجازی در جهان به دولت‌ها تحمیل کرده‌اند و ۳۸۸ میلیارد دلار نیز به واسطه انجام جرایم اینترنتی سود برده‌اند.

رئیس پلیس فتا ناجا در رابطه با نفوذ اینترنت در کشور نیز گفت: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کافی‌نت در کشور وجود دارد، ۹۲۰ آی تی نت مشغول به کارند، همچنین ۳۳ بانک مجوز فعالیت دارند که ۳۶۳ میلیون کارت بانکی را برای استفاده از کاربران خود چاپ و در دسترس کاربران قرار داده‌ است که بر طبق آمار متوسط هر ایرانی ۵ کارت بانکی دارد.

هادیانفر در ادامه افزود: ۱۱ میلیون جرم مربوط به فضای سایبری در جهان کشف شده است که ۳ میلیون آن مربوط به کشور آمریکاست و آمریکا در خصوص جرایم سایبری تاکنون ۸۰۰ میلیون دلار خسارت دیده است

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...