نسخه چاپی

شایعه ورود آنفولانزای كشنده به بوشهر رسید

این روز ها ورود ویروس آنفولانزای كشنده یكی از داغترین اخبار رسانه ها است در این میان شایعه هایی در شهر های مختلف كشور پخش می شود كه میطلبد مردم به اخبار بی منبع توجه نكنند و از رسانه های معتبر اخبار را پیگیری كنند.

به گزارش نما، امروز این پیام در شبکه های اجتماعی در حال گردش است" ویروس آنفولانزای کشنده وارد استان شده که در عرض دو روز چندین نفر کشته شدند"

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با رد این شایعه در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: این خبرتنها یک شایعه است و تا کنون نشانه هایی از این بیماری در استان دیده نشده است.

حیدر عزیز نژاد با بیان اینکه این بیماری در کشور است گفت: افراد باید با رعایت برخی موارد از مبتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

گفته می شود علایم این بیماری سردرد، سرگیجه، تهوع و تنگی نفس است و فرد بیمار قبل از این که دچار تب شود باید به پزشک مراجعه کند.

لازم بذکر است راه انتقال این بیماری از انسان به انسان است و افراد بالای 65 سال، کودکان زیر 5 سال، زنان باردا ، بیماران دیابت، کسانی که نقص ایمنی دارند بیشتر در معرض خطر ابطلا هستند .

در هنگام ابطلا به این بیماری باید به اندازه کافی مایعات نوشید، استراحت کرد و غذا های سالم و مقوی مصرف شود.

همچنین جهت جلوگیری از ابطلای دیگر افراد به این ویروس از دست دادن به دیگران بپرهیزید، بهداشت را رعایت کنید و از مصرف داروهای خودسرانه بپرهیزید.

۱۳۹۴/۹/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...