نسخه چاپی

از سرگیری پروازهای ایرفرانس به تهران پس از 7سال

خطوط هوایی ایرفرانس برای نخستین بار پس از هفت سال پرواز های خود را به تهران از سر خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از آسوشیتدپرس، به عنوان بخشی از برنامه از سرگیری روابط تجاری کشورهای اروپایی با ایران، پس از امضای توافق هسته ای شرکت خطوط هوایی ایرفرانس اعلام کرد که پرواز های خود را به تهران را پس از هفت سال از سر خواهد گرفت.

ایرفرانس روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز مجدد تبادلات تجاری با ایران حمایت می‌کند و از ابتدای ماه آوریل هفته‌ای سه مرتبه به ایران پرواز خواهد داشت.

در ادامه بیانیه آمده است: ایرفرانس تمایل خود را برای گسترش روابط خود با ایران عنوان می‌کند، چرا که اتحادیه اروپا چهارمین شریک اقتصادی مهم ایران محسوب می شود.

ایرفرانس از سال 1946 تا 2008 به طور مستقیم به ایران پرواز داشت، اما پس از اعمال تحریم های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به دلیل فعالیت های هسته ای ایران این پروازها متوقف شدند.

خبرگزاری فرانس24 نیز در تحلیل از سر گیری پرواز های ایرفرانس به ایران می نویسد: از سرگیری پروازهای ایرفرانس به ایران از ماه آوریل یکی دیگر از نشانه های بهبود روابط میان فرانسه و ایران، پنج ماه پس از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران است.

رویترز نیز در این باره نوشت: این در حالی است که پاریس یکی از سخت ترین مواضع را در میان کشورهای گروه 1+5 بر سر مذاکرات هسته‌ای ایران اتخاذ کرده بود.

۱۳۹۴/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...