نسخه چاپی

۱۵۶ تقاطع تهران به سامانه ثبت تخلفات مجهز شد

رئیس مركز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از تجهیز ۱۵۶ تقاطع مهم تهران به سامانه ثبت تخلفات خبر داد و گفت: عبور از چراغ قرمز، گردش به راست وقتی چراغ قرمز است و تجاوز به خط عابر پیاده ثبت می شود.

به گزارش نما؛ سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر، به نصب سامانه ثبت تخلف در ۱۵۶ تقاطع مهم و حساس سطح شهر تهران اشاره و اظهار داشت: این سامانه در حال حاضر فعال است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: سامانه ثبت تخلف، سه نوع تخلف را ثبت می‌کند؛ عبور از چراغ قرمز، گردش به راست هنگامی که چراغ مسیر قرمز است و همچنین تجاوز به گذرگاه عابر پیاده.

سرهنگ مرادی گفت: رانندگانی که هرکدام از این تخلفات را انجام دهند پلاک خودرویشان توسط این سامانه ثبت شده و جریمه برای راننده و مالک خودرو لحاظ خواهد شد.

وی در ادامه اولین مزیت این سامانه را ارتقا انضباط ‌بخشی به عبور و مرور و همچنین ارتقا ایمنی عابران پیاده برشمرد و گفت: با بررسی آماری و تجزیه و تحلیل تصادفات در این تقاطع‌ها به این نتیجه رسیدیم که میزان حوادث و تصادفات جرحی نسبت به مدت مشابه - قبل از نصب این سامانه‌ها- به میزان ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۴۰ تقاطع دیگر سطح شهر تهران نیز در حال گذراندن مراحل تست هستند.

سرهنگ مرادی به اعمال نمره منفی علاوه بر جریمه ریالی برای رانندگان متخلف اشاره کرد و گفت: راننده‌ای که از چراغ قرمز عبور کند علاوه بر جریمه نقدی به مبلغ یک میلیون ریال، نمره منفی نیز دریافت می‌کند؛ اگر خودرو وسیله شخصی باشد، راننده‌اش ۵ نمره منفی و اگر خودرو وسیله حمل و نقل عمومی باشد، راننده‌اش ۱۰ نمره منفی کسب خواهد کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ به رانندگان توصیه کرد به هنگام عبور از تقاطع‌ها قوانین و مقررات عبور و مرور را رعایت کنند.

وی گفت: تقاطع‌هایی که فاقد راست‌گرد یا رمپ بوده یا تابلوی گردش به راست با احتیاط آزاد نداشته باشند، گردش به راست در آنها ممنوع بوده و راننده متخلف علاوه بر یک میلیون ریال جریمه نقدی، نمره منفی نیز کسب خواهد کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ثبت پلاک وسیله نقلیه، در صورت وقوع حادثه در تقاطع، وسیله نقلیه متخلف به سرعت شناسایی شده و مبنای اظهارنظر کارشناسی در تصادفات قرار خواهد گرفت.

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...