نسخه چاپی

رتبه 107 ایران در "شاخص رضایت از زندگی"

سازمان ملل رتبه ایران را از نظر رضایت از زندگی 107 امین در بین ۱۵۴ كشور جهان اعلام كرد كه بر این اساس 55 درصد مردم ایران از سطح زندگی‌شان هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس، برنامه توسعه سازمان ملل در بخشی از گزارش جدید خود موسوم به گزارش «کار برای توسعه انسانی» به بررسی میزان رضایت شهروندان 154 کشور جهان از زندگی پرداخته است.

یکی از شاخص‌های مورد بررسی در این گزارش، شاخصی به نام شاخص رضایت از زندگی است که به هر کشور نمره ای از صفر تا 10 داده می‌شود، هر چه نمره کشوری بیشتر باشد دلالت بر رضایت بیشتر شهروندان از زندگی خود دارد.

بر اساس این گزارش که بر اساس آمارهای 2014 تهیه شده است، ایران در شاخص رضایت از زندگی نمره 4.7 را بدست آورده و رتبه 107 را در جهان به خود اختصاص داده است.

در نظرسنجی انجام شده از شهروندان ایرانی برای تهیه این گزارش 55 درصد از سطح زندگی خود ابراز رضایت کرده‌اند. این درصد در گزارش سال گذشته 67 درصد بود. همچنین 44 درصد مردم ایران از کیفیت خدمات بهداشتی و 55 درصد از کیفیت آموزش در کشورشان راضی بوده اند. 58 درصد نیز از برنامه های دولت باری حفاظت از محیط زیست ابراز رضایت کرده اند. تمامی این ارقام نسبت به گزارش سال گذشته کاهش یافته است.

این گزارش میزان اعتماد شهروندان ایرانی به دولت وقت در سال 2013 را 56 درصد اعلام کرده بود که در این بخش در گزارش امسال رقمی ذکر نشده است. همچنان که برای احساس امنیت، آزادی در انتخاب رقمی عنوان نشده است.

مردم جنگ‌زده سوریه با نمره 2.7 کمترین رضایت از زندگی را دارند.

بیشترین میزان رضایت از زندگی مربوط به مردم کشورهای سوئیس و دانمارک با نمره 7.5 است. نروژ با نمره 7.4 در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته است.

۱۳۹۴/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...