نسخه چاپی

اوباما خواستار افزایش تلاش های ائتلاف ضد داعش شد

رئیس جمهور آمریكا شب گذشته در محل وزارت دفاع این كشور از لزوم افزایش تلاش های ائتلاف ضد داعش برای مبارزه با این گروه تروریستی خبر داد.

به گزارش نما؛ میزان به نقل از "بی بی سی"، اوباما دوشنبه گذشته در سخنانی در پنتاگون اعلام کرد که اشتون کارتر وزیر دفاع، امروز راهی خاورمیانه است تا از اعضای این ائتلاف بخواهد تلاش های خود را افزایش بدهند.

بنابر این گزارش، "ائتلاف ضد داعش"، متشکل از ۶۵ کشور متحد آمریکا از جمله عربستان، ترکیه، امارات متحده عربی و قطر است. بسیاری از ناظران معتقدند که برخی از اعضای این ائتلاف، تاکنون اقدامات مشخصی علیه گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" انجام نداده اند.

بی بی سی نوشت: باراک اوباما در بخشی از سخنرانی خود گفت که در مقابله با داعش در عراق و سوریه پیشرفت های زیادی به دست آمده اما لازم است که سرعت اقداماتی که علیه این گروه انجام می شود افزایش یابد.

رئیس جمهور آمریکا به عنوان نمونه ای از دستاوردهای به دست آمده در مقابله با داعش گفت که این گروه در عراق، ۴۰ درصد زمین هایی که در اختیار داشته را از دست داده است.

این پایگاه خبری در ادامه افزود: وی همچنین با خواندن فهرستی از فرماندهان داعش که تاکنون کشته شده اند، گفت که بقیه فرماندهان این گروه در نوبت های بعدی قرار دارند.

۱۳۹۴/۹/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...