نسخه چاپی

نگارخانه‌های تهران در آخرین روزهای پاییز

نگارخانه‌های تهران در آخرین روزهای پائیز میزبان آثار هنرمندان پیشكسوت تا جوان «از هنر فقیر تا آثاری میان عقل و جنون» است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نگارخانه‌های تهران در آخرین روزهای پائیز میزبان هنرهای تجسمی است که می‌توان در این نگارخانه‌ها آثار هنرمندان پیشکسوت تا هنرمندان جوان را دید.

* نمایش آثاری از هنرمند مقیم فرانسه

نمایشگاهی با نگاهی بر آثار نقاشی شهلا معززی هنرمند ایرانی مقیم فرانسه، جمعه 27 آذر ساعت 17، در نگارخانه استاد «ممیز» خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه 30 اثر از شهلا معززی به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه تا 11 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار، همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

* برپایی نمایشگاهی به نفع زنان و کودکان بی‌سرپرست

نمایشگاهی از آثار هنرمندان جوان به نفع خیریه مهر هستی (خیریه برای مادران و کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست) به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ساعت 16 فردا (26 آذر) در نگارخانه پردیس باغ موزه هنرهای ایرانی برپا می‌شود.

آثار این نمایشگاه که 50 اثر نقاشی و چاپ دستی خواهد داشت، توسط بهنام کامرانی و کیانا قادری انتخاب شده‌ است و از فردا تا 11 دی ماه از ساعت 10 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است.

* «رنگ و بی رنگی» با اشعار مولانا جان می‌گیرد

«رنگ و بی‌رنگی» مجموعه‌ای است از آثار نیلوفر جمشیدپور که آدینه 27 آذرماه در نگارخانه شهرکتاب فرشته افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه انفرادی بوده و ایده اصلی آن ابیاتی از شعر رنگ و بی رنگی مثنوی معنوی مولانا است. این استیتمنت شامل 10 اثر است و تابلوهایی که با رنگ‌های شفاف کار شده‌اند عمدتا اکسپرسیو، فیگوراتیو و آبسترک و آثار بدون رنگ نیز آبسترک هستند.

گفتنی است این نمایشگاه تا هشتم دی ماه و از ساعت 17 الی 21 در محل نگارخانه شهر کتاب فرشته پذیرای علاقمندان خواهد بود.

* سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز

پنجمین فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» از روز پنجشنبه 26 آذرماه ساعت 17 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» تنها فستیوال تخصصی در حوزه پرفورمنس آرت در ایران است که در طی چهار دوره گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

در این فستیوال، سی هنرمند در طی سی روز و در روز مختص خود، هر کدام یک پرفورمنس آرت اجرا خواهند کرد. پنجمین فستیوال «سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز» تا 8 بهمن‌ماه همه روزه به جز جمعه‌ها و شنبه‌ها، راس ساعت 17 در موزه هنرهای معاصر تهران میزبان علاقه‌مندان به این هنر خواهد بود.

* نمایشگاه «میان عقل و جنون تاب می­‌خورم»

نمایشگاه مهنوش مشیری تصویرگر، نقاش، مدرس و منتقد با آثاری نشات گرفته از ادبیات، عرفان، تفکر، عقل و جنون، علم و هنر و سنت و مدرنیته 28 آذر تا 15 دی در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

مهنوش مشیری معتقداست «جهان پیرامون ما، یک دستگاه شهر فرنگ بزرگ است که در مرکز یک شهربازی بسیار بزرگتر قرار دارد.»

تصویرگری کتاب‌های کودک و نوجوان، طراحی جلد بیش از 100 کتاب، نگارش کتاب‌های پروانه می‌شوم، نقطه طلایی، برخی از فعالیت های هنری و ادبی مشیری است.

* گروه «ژ» به گالری عقیلی می‌روند

نگارخانه عقیلی در یک نمایشگاه گروهی میزبان آثار نقاشی‌خط گروه «ژ» خواهد بود.

در این نمایشگاه نزدیک به سی اثر از 14 هنرمند که همگی از فعالان عرصه نقاشی‌خط هستند و هرکدام تاکنون بیش از چند نمایشگاه داشته‌اند، روی دیوار گالری عقیلی خواهد رفت.

این نمایشگاه در گالری عقیلی به آدرس شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک 12 ساعت 16 تا 20 روز جمعه 27 آذرماه افتتاح و تا دوم دی ماه در این گالری به نمایش درخواهد آمد.



* نمایشگاه «مروری بر آثار کیومرث کیاست»

نمایشگاه «مروری بر آثار کیومرث کیاست» کارتونیست و نقاش پیشکسوت، جمعه 27 آذر ساعت 17، در نگارخانه «زمستان» خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.

در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه انفرادی استاد کیومرث کیاست نقاش و کارتونیست تبریزی پس از 26 سال محسوب می‌شود، 55 اثر منتخب از 40 سال فعالیت هنری او به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه «مروری بر آثار کیومرث کیاست» تا 7 دی ادامه خواهد داشت.

* اسید آمینه‌ها در گالرى اثر

برگزیده هفتمین دوسالانه نقاشی ایران، تازه‌ترین آثار خود از مجموعه معروفش «اسید آمینه‌ها» را عصر جمعه ٢٧ آذر در نگارخانه اثر به تماشا مى‌گذارد.

گالرى اثر در معرفى آثار این هنرمند مى‌نویسد: اسیدآمینه ها نقشی است از انسانهای وامانده میان قدیم و جدید. از مکانهایی پرپیچ و خم و پُراندرونی، اقلیمی نامعلوم. اسیدآمینه ها نقشهایی ثابت مانده در زمانی یخ زده اند که زندگى شان در دستان نقاش و بر بوم ها و کاغذها در جریان است.

* برپایی نمایشگاه «نقش نگاره‌های ماندگار»

در این نمایشگاه هفت روزه که از روز جمعه بیست ‌‌و ‌‌هفتم آذرماه در نگارخانه مس‌نگار افتتاح خواهد شد، مجموعه ای از آثار درخشان مسعود خسروی شامل نقاشی‌های‌ لاکی و پاپیه ماشه‌ به نمایش گذاشته خواهند شد.

نمایشگاه «نقش نگاره های ماندگار» در روز جمعه هفته جاری، بیست‌و‌هفتم آذرماه، از ساعت 16:30 افتتاح شده و به مدت هفت روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره 5 و به نشانی تهران ـ خیابان ملاصدرا ـ خیابان شیراز شمالی ـ کوچه حکیم اعظم، برپا خواهد بود.

* نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی

نمایشگاه پیشکسوتان هنرهای تجسمی همزمان 27 آذرماه از ساعت 16 تا 21 افتتاح می‌شود و تا 18 دی‌ماه در آرت‌سنتر 2 به نشانی فرمانیه‌، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی‌، باغ انجمن خوش‌نویسان‌، پلاک 145 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

در این نمایشگاه آثاری از علیرضا اسپهبد، نصرالله افجه‌ای، ناصر اویسی‌، امیرصادق تهرانی‌، هوشنگ پزشک‌نیا‌، جلیل رسولی‌، مسعود عربشاهی‌، فریده لاشایی‌، احمد اسفندیاری‌، محمد احصایی‌، ژازه تباتبایی‌، محمدعلی ترقی‌جاه‌، فرامرز پیلارام‌، حسین زنده‌رودی‌، حسین کاظمی‌، اردشیر و بهمن محصص‌، آیدین آغداشلو‌، هانیبال الخاص،‌ صادق تبریزی‌، پرویز تناولی‌، جعفر روح‌بخش‌، علی‌اکبر صادقی،‌ پرویز کلانتری‌ و سیراک ملکونیان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

* هنر فقیر به خانه هنرمندان می‌آید

نگارخانه استاد «میرمیران» همزمان با هفته بزرگداشت مولانا، به مدت یک هفته نمایشگاهی در قالب اینستالیشن به کارگردانی و طراحی آرش فنائیان برگزار می­‌کند و میزبان اثری با عنوان «رومی» در قالب هنر فقیر (Arte Povera) خواهد بود.

این نمایشگاه 26 آذر ساعت 17 افتتاح شده و تا 4 دی ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این اثر همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 باغ هنر مراجعه کنند.

۱۳۹۴/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...