نسخه چاپی

امیدواری عربستان برای بهبود روابط با ایران

سركنسول پادشاهی عربستان سعودی در تهران اعلام كرد كه سفیر جدید كشورش در ایران، بعد از طی شدن پروتكل‌های لازم وارد كشور خواهد شد.

به گزارش نما به نقل ازایسنا: سرکنسول پادشاهی عربستان سعودی در تهران اعلام کرد که سفیر جدید کشورش در ایران، بعد از طی شدن پروتکل‌های لازم وارد کشور خواهد شد.

اسحاق العرینی تصریح کرد: سفیر جدید عربستان در تهران از سوی این کشور معرفی و مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی افزود: سفیر جدید عربستان در تهران (علی حسن جعفر) فعالیت‌های خود را پس از طی پروتکل‌های خاص و دیپلماتیک در سفارت این کشور در تهران آغاز خواهد کرد.

این دیپلمات سعودی در تهران با بیان این‌که ماموریت سفیر در هر کشوری، نزدیک کردن تعاملات بین کشور خود و کشور محل ماموریتش است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز فعالیت سفیر جدید در تهران، شاهد بهبود و گسترش روابط دو کشور باشیم.

به گزارش ایسنا به تازگی دستگاه دیپلماسی عربستان "علی حسن جعفر" سفیر پیشین ریاض در مسکو را به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی مسوولیت سفارت عربستان سعودی در تهران به دستگاه دیپلماسی ایران معرفی کرد که وی از سوی ایران مورد تایید و پذیرش قرار گرفته است.

بر اساس روال معمول از زمان پذیرش فرد معرفی شده از سوی کشور مقصد، دو الی سه ماه زمان نیاز است تا سفیر در محل ماموریت خود حاضر شود.

۱۳۹۴/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...