نسخه چاپی

عربستان در پی تقویت خود قبل از رشد ایران است

كارشناسان و دیپلمات‌های غربی دراظهار نظر‌هایی اعلام كردند، اتخاذ مواضع هجومی‌تر عربستان سعودی برای مواجهه با نفوذ ایران جسور در منطقه بی‌ثبات خاورمیانه است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک دیپلمات غربی در سخنانی ائتلاف سعودی را به جهت مقابله با رشد ایران در غرب آسیا بعد از لغو تحریم‌های اقتصادی در پی گردآوری دوستان و متحدان دانست.

«خبرگزاری فرانسه» در این زمینه نوشت: عربستان سعودی بعد از سال‌ها تنش در روابطش با «بشار اسد» رییس جمهور سوریه ، رویکرد شدید‌تری را در قبال این کشور اتخاذ کرده که البته به خاطر نفوذ رو به رشد ایران در منطقه است.

بر اساس این گزارش، آل سعود اخیرا مخالفان دولت اسد و شورشیان را برای برگزاری گفت‌وگوهایی در ریاض گرد هم آورد. این اقدام ریاض نشانگر تلاش‌های ریاض برای خاتمه نبرد در سوریه است که ایران نیز در این کشور به حمایت‌های مالی و نظامی مدافع بشار اسد مخالف دیرینه عربستان سعودی است.

کارشناسان بر این باورند ، اتخاذ مواضع هجومی‌تر عربستان سعودی برای مواجهه با نفوذ ایران جسور در منطقه بی‌ثبات خاورمیانه است.

یک دیپلمات خارجی در این زمینه گفت: «نقشه ریاض مرتبط با ایران است. سعودی‌ها می‌خواهند قبل از این‌که ایران به واسطه رفع تحریم‌های اقتصادی قدرتش را افزون‌تر کند، دوستان و متحدان را گرد خود آورد.»

یک دیپلمات دیگر غربی در این زمینه اظهار داشت: «رقابت منطقه‌ای با ایران نقش بزرگی را در مخالفت ریاض با بشار اسد ایفا می‌کند.»

۱۳۹۴/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...