نسخه چاپی

زنگ هشدار آلودگی هوا در ایتالیا

زنگ هشدار آلودگی هوا در سه شهر بزرگ ایتالیا به صدا درآمد.

به گزارش نما به نقل از برنا، با وجود محدودیت آمد و شد خودروها در پایتخت ایتالیا و رایگان شدن اتوبوس در دیگر شهرهای بزرگ این کشور برای تشویق شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، غلظت آلودگی هوا در سه شهر رم، میلان و تورینو باز هم افزایش یافت.

میکله جولیانو، کارشناس و استاد دانشگاه میلان گفت: هیچ ابتکار عملی به تنهایی و در ظرف چند روز نمی تواند به طور موثر به کاهش و یا حل آلودگی هوا کمک کند.

باید در کنار ممنوعیت موقت وسایل نقلیه موتوری، برنامه های بلندمدت منظم و عملی با آلودگی طراحی کرد.

ممنوعیت تردد خوردوهای استاندارد یورو صفر و یورو یک در سطح شهر تا آخر فصل زمستان، کاهش دو درجه ای دمای وسایل گرمایشی منازل، خاموش کردن خودروها در پشت چراغ قرمز و استفاده نکردن از خودرو به صورت تک سرنشین از جمله ابتکارات و توصیه های شهرداری رم به مردم برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت ایتالیا است.

یک شهروند ایتالیایی درباره کیفیت ناسالم هوای پایتخت گفت: متاسفانه دو ماه است که در رم باران نمی بارد و این مسئله موجب افزایش آلاینده ها شده است که برای سلامت همگان و به ویژه کودکان خطرناک است.

در همین حال شهرداری میلان در شمال ایتالیا چهارشنبه شب اعلام کرد: در پی افزایش آلودگی هوا در این شهر، هفته آینده تردد همه خودروهای موتوری برای سه روز از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر ممنوع خواهد بود.

آژانس محیط زیست اروپا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: ایتالیا در میان کشورهای اتحادیه اروپایی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را به خود اختصاص داده است.

۱۳۹۴/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...