نسخه چاپی

ایران در جمع 16 مقصد گردشگری 2016

پایگاه خبری سی ان ان در گزارشی 16مقصد گردشگری را برای سفر در سال 2016 میلادی به گردشگران پیشنهاد كرده و ایران نیز در میان این 16مقصد حضور دارد.

به گزارش نما به نقل از دنیای اقتصاد: پایگاه خبری سی ان ان در گزارشی 16مقصد گردشگری را برای سفر در سال 2016 میلادی به گردشگران پیشنهاد کرده و ایران نیز در میان این 16مقصد حضور دارد.

پس از «نشنال جئوگرافیک» و برخی دیگر از رسانه‏های تاثیرگذار جهانی این بار ایران به لیست 16مقصدی سفرهای 2016 سی ان ان راه یافته است.

این اتفاق درحالی به وقوع می‏پیوندد که به تازگی قانون محدودیت ویزا برای سفر به آمریکا در کنگره این کشور به تصویب رسیده است تا این فرضیه ایجاد شود که محدودیت‏های جدی برای سفر اروپایی‏ها و استرالیایی‏ها به ایران به‌وجود خواهد آمد؛ گرچه جان کری، وزیرامورخارجه ایالات متحده آمریکا، این قول را به دکتر ظریف داده که مانع اجرای این قانون شود.

حالا سی ان ان در گزارش خود آورده است: «بهترین داستان‏ها از جاده‏هایی شروع می‏شود که در آن سفرهای کمی انجام شده است. با ساخت راه‏های جدید، کشورهای در حال توسعه از آمدن گردشگران جدید استقبال خواهند کرد.پس برای ۲۰۱۶ چه مکان‏هایی جذاب هستند؟! این سوال را از متخصصانی که در رابطه با مناطق مسافرتی جدید تحقیق می‏کنند پرسیدیم و به فهرستی از ۱۶ کشور رسیدیم.» این گزارش با معرفی مقاصدی همچون مغولستان در آسیا، پاپوآ گینه نو در اقیانوسیه، قطب شمال، ماداگاسکار در آفریقا، ایران در آسیا، تایوان در آسیا، هند در آسیا، اوگاندا در آفریقا، گرجستان در آسیا، ایالات متحده آمریکا، پاتاگونیا در آمریکا، پالائو در اقیانوسیه، قطب جنوب، هندوراس در آمریکا، گابون در آفریقا و رومانی در اروپا، درباره ایران نوشته است: «هیچ مکانی به اندازه ایران تصورات شما را تغییر نخواهد داد؛ به اسکی بروید یا به ساحل، مساجد باشکوه را ببینید، به بازار بروید، شعرهای فارسی را بشنوید و چاشنی‏های موجود در غذاها را مزه مزه کنید. شیراز و اصفهان نیز شهرهایی‏ هستند که به خاطر حکایت‏های عاشقانه‌شان محبوبند؛ پوشیده از روستاها و زمین‏های نیمه عشایری.

همچنین معمولا مسافرانی که به ایران رفتند از میهمان‏نوازی مردم می‏گویند.» گزارش سی ان ان همچنین با اشاره به ۱۹ اثر تاریخی و باستانی ثبت جهانی یونسکو، مانند تخت جمشید یادآور شده که تعداد توریست‏های ایران روبه افزایش است و مسوولان این کشور پیش‏بینی می‏کنند تا سال ۲۰۲۵ تعداد توریست‏ها به ۲۰ میلیون نفر برسد. این گزارش با طرح این سوال که چه چیزی در رابطه با ایران جدید است، تصریح کرده است: «بهتر شدن ارتباطات دیپلماتیک نتایجی مانند تسهیل سفر کردن به ایران را در پی دارند. باز شدن سفارت انگلیس هم برای گردشگری مهم است. یکی از کارمندان یک مرکز گردشگری گفته با لغو شدن هشدار انگلیس برای سفر به ایران، این گنج بیشتر قابل دسترس خواهد بود.» سی ان ان همچنین ماه‏های مارس تا مه و سپتامبر تا نوامبر را بهترین زمان برای سفر به کشورمان دانسته است.

۱۳۹۴/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...