نسخه چاپی

جشن كریسمس در كشورهای مختلف اروپایی چه تفاوت‌هایی دارد؟

عکس خبري -جشن کريسمس در کشورهاي مختلف اروپايي چه تفاوت‌هايي دارد؟

در اكثر كشور های اروپایی جشن كریسمس برگزار شد، ولی سنت های مختلف این جشن در كشور های مختلف چیست؟

به گزارش نما به نقل از نیو صدر: کریسمس جشنی است که سالانه به علت میلاد مسیح میان همه کشور های مسیحی گرفته می شود و میلیارد ها نفر در آن شرکت می کنند.

به علت اینکه زمان دقیق تولد مسیح معلوم نیست، کلیساها به طور توافقی کریسمس را روز 25 دسامبر اعلام کرده اند، اما این جشن در بعضی کلیسا ها 7 یا 8 ژانویه گرفته می شود.

اما به جز اینکه در زمان این جشن تفاوت هایی وجود دارد، در نحوه برقراری آن هم تفاوت هایی وجود دارد؛ در نحوه کادو دادن، در اندازه درخت، شام شب کریسمس و ...

بابا نوئل، پدر کریسمس یا سنت نیکولاس؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در هر کشوری چهره‌های اسطوره ای متفاوتی هدیه کریسمس را می آورند، این فرد در اکثر کشورها بابانوئل است ولی در بعضی کشورها این فرد افسانه ای فرق دارد برای مثال در لهستان و اکراین هدیه را سنت نیکولاس می آورد. سنت نیکولاس یکی از مسیحیان 4 قرن پس از میلاد بوده است.

به طور کلی سه فرد افسانه ای این هدیه ها را می آورند؛ بابانوئل، سنت نیکولاس و پدر کریسمس.

سلیقه در درخت کریسمس

در درخت کریسمس نیز میان کشور های اروپایی تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد.

یک تولید کننده درخت کریسمس در دانمارک می‌گوید: فرانسوی ها درخت کوچکتر را ترجیح می دهند. اما هلندی ها و دانمارکی ها درختی دوست دارند که فضاهای کافی بین شاخه های آن باشد تا بتوانند تزئینات بیشتری را بین آنها جای دهند.

مردم روسیه هم برخلاف بیشتر کشورهای اروپایی، عموما درخت های بلند و بزرگ را می پسندند.

به طور سنتی در روز کریسمس چه چیزی خورده می شود؟

انگلیس؛ شام روز کریسمس در این کشور اغلب بوقلمون در کنار سیب زمینی کباب شده و سبزیجات است، دسر هم اغلب «پودینگ کریسمس»، پای گوشت با خامه یا کاستارد و کیک کریسمس است.

فرانسه؛ ماهی دودی، اسکالپ، صدف و حلزون از پیش غذاهای محبوب فرانسه برای روز کریسمس است. اینکه بخواهید روز کریسمس در فرانسه گیاه خوار باشید، کار بسیار سختی است، غذای اصلی معمولا از گوشت است. این گوشت یا گوشت بوقلمون و یا گوشت غاز است.

دسر هم بیشتر کیکی پر از شکلات، کره یا خامه است.

آلمان؛ آلمانی ها معمولا در روز کریسمس غذای سبکی را انتخاب می کنند، تا فعالیتشان در روز های بعدی کم نشود. آن ها اکثرا در روز کریسمس سوسیس و سالاد سیب زمینی می خورند. در دو روز بعدی که آلمان ها به بازدید خانواده شان می روند، غذاهای بهتری می خورند!

مجارستان؛ در این کشور، سوپ و مرغ غذای اصلی است. برای دسر هم مجارستانی ها دانه های خشخاش و آجیل می خورند. طبق افسانه ها این غذاها برای آنها پول، خوش شانسی و شادی می آورد.

ایتالیا؛ منوی روز 24 دسامبر: سالاد اختپوس، نوعی اسپاگتی با ماهی، ماهی خاردار، ماهی سرخ شده در روغن، مارماهی سرخ شده و نوعی سالاد ایتالیایی. همچنین دسر های مختلفی در مناطق مختلف ایتالیا سرو می شود.

اسپانیا؛ در آخرین شب سال در این کشور شما مجبور هستید به ازای هر ساعت انگوری بخورید، در روزی هم که کادو ها داده می شود (6 ژانویه) مردم اسپانیا کیک می خورند.

ترکیه؛ غذا مخصوص در شب سال نو این کشور بوقلمون است.

۱۳۹۴/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...