نسخه چاپی

روزنامه ایران: پول گیرندگان از رحیمی و مرتضوی، شایسته نمایندگی نیستند

به گزارش نما - روزنامه ایران نوشت: تعدادی از نمایندگان مجلس تأکید دارند کسانی که از محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس دولت سابق و سعید مرتضوی رئیس پیشین سازمان تأمین اجتماعی پول گرفته‌اند، نباید تأیید صلاحیت شده و به مجلس راه یابند.

بهمن ماه سال گذشته بود که محمدرضا رحیمی طی نامه‌ای گلایه‌آمیز به محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم، ادعا کرد که به 170 نامزد انتخابات مجلس هشتم پول داده است.

تاجگردون: کسانی که پول گرفته‌اند، ردصلاحیت شوند

حال در شرایطی که روند بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس دهم آغاز شده است، تعدادی از نمایندگان یادآوری کرده‌اند که این دو مورد خاص از دید هیأت‌های اجرایی و نظارت پنهان نماند. غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در همین ارتباط گفت: کسانی که از رحیمی پول گرفته‌اند، باید رد صلاحیت شوند. به گفته نماینده گچساران، اگر ثابت شود که ادعای رحیمی درست بوده و کسانی از وی پول گرفته‌اند، نباید وارد مجلس شوند. وی با بیان اینکه من از موارد و پرونده‌های مشابه اطلاعی ندارم، افزود: اما محمدرضا رحیمی بحثی را مطرح کرده که باید بررسی شود. چنین نامزدهایی شایستگی نشستن بر کرسی‌های مجلس و نمایندگی مردم را ندارند.

شوهانی: باید رسیدگی شود

احمد شوهانی، نماینده ایلام هم هشدارهای وزیر کشور درباره احتمال ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست و انتخابات را یادآور شد و گفت: مواردی که مطرح شده مثل پول گرفتن از رحیمی و سعید مرتضوی باید مورد توجه قرار گیرد و اگر واقعیت داشته باشد، باید با این افراد برخورد شود. به گفته این نماینده مجلس شورای نگهبان می‌تواند با استعلام از نهادهای ذیربط و بخصوص مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند چرا که اگر برخورد نشود، ممکن است نمایندگانی به مجلس راه یابند که به دنبال چنین برنامه‌های فسادانگیزی باشند. شوهانی با بیان اینکه ممکن است بزرگنمایی‌هایی هم در این دو مورد انجام شده باشد، ادامه داد: اگر حتی رقم پول‌های دریافتی هم کم بوده اما واقعیت داشته، باید رسیدگی شود.

سبحانی‌فر: سلامت مالی نامزدها مهم است

علی سبحانی‌فر، سخنگوی کمیسیون صنایع هم معتقد است که یکی از ملاک‌های مهم نمایندگی، سلامت مالی نامزدهاست و اگر این سلامت وجود نداشته باشد، زمینه برای دستبرد به بیت‌المال و حقوق مردم و سوء استفاده از جایگاه نمایندگی به نفع منافع شخصی فراهم می‌شود. نماینده سبزوار در مجلس افزود: شورای نگهبان نسبت به پرونده‌های فساد حتماً توجه دارد و حتماً به مورد رحیمی و مرتضوی هم اهتمام دارد. کسانی که از رحیمی و مرتضوی پول گرفته‌اند، نباید به مجلس راه یابند.

جعفرزاده: برخورد نشود، فسادها تکرار می‌شود

غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت هم گفت: مسلم است که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌های نامزدها باید به مواردی همچون دریافت کنندگان پول از رحیمی و مرتضوی حساسیت نشان دهد. به گفته وی، این شورا باید با همه کسانی که از طریق پول‌های کثیف به عرصه سیاست ورود کرده‌اند، برخورد کند چون در غیر این صورت، فسادهای گذشته تکرار می‌شود.

محجوب: امیدواریم شورای نگهبان توجه کند

علیرضا محجوب، رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی هم اظهار کرد: اگر دادگاه در این باره حکم داده بود، امروز قاطع‌تر می‌توانستیم سخن بگوییم. اما اینکه شورای نگهبان این دو مورد را در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر داشته باشد یا نه، به برداشت، اطلاعات و استنباط این شورا بستگی دارد. نماینده تهران افزود: ما آرزو می‌کنیم در مسائل مالی همان گونه که شورای نگهبان از قبل دقت داشته، در این دوره هم توجه بیشتری داشته باشد بخصوص در مورد پرونده تأمین اجتماعی.

نوری: شورای نگهبان تصمیم مقتضی می‌گیرد

غلامرضا نوری، دیگر نماینده‌ای است که نسبت به این موضوع دغدغه دارد. او گفت: اگر ادعاهای مطرح شده صحت داشته باشد، حتماً شورای نگهبان توجه خواهد کرد. نماینده بستان‌آباد افزود: با توجه به وقوع فسادهای مکرر مالی و اداری در سال‌های گذشته، فضای عمومی جامعه نسبت به فسادها حساس است و برخورد مناسب با پرونده‌های فساد اعتماد مردم به نظام را مستحکم می‌کند. نوری ادامه داد: باید با مواردی همچون ماجرای رحیمی و مرتضوی فارغ از اینکه حجم و مبلغش چقدر بوده، برخورد شود. شورای نگهبان هم حتماً تصمیم مقتضی می‌گیرد.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...