نسخه چاپی

اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در صنعت گردشگری كشور

اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و معرفی حماسه رزمندگان و ایثارگران در مناطق هدف گردشگری كشور در پی انعقاد تفاهم نامه میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین محقق خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین که با حضور « سرتیپ پاسدار علی فضلی » معاون و جانشین رییس این سازمان برگزار شد؛ گفت:هم اکنون چارچوب های همکاری موثر و بستر ساز میان صنعت گردشگری کشور و حوزه گردشگری و راهیان نور بسیج به عنوان جریان موثر و سرمایه ارزشمند و یادگار امام راحل، شهدا و ایثارگران و همه فرزندان این مرز و بوم که با تلاش و همتی ماندگار این شجره طیبه را برجای گذاشته اند؛ شکل گرفته است.



وی افزود: ما توفیق خواهیم داشت تا از ظرفیت ها، استعدادها، امکانات و برنامه های بسیج برای توسعه گردشگری کشور در راستای تحقق سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران و نیز تاکیدات و دستورات مقام معظم رهبری در چارچوب سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، بهره مند شویم.



رحمانی موحد اظهار کرد: گردشگری می تواند با استفاده از شاخص میراث معنوی و راهیان نور و ظرفیت هایی که در استان های مختلف در حوزه دفاع مقدس وجود دارد در بسترهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی شکوفا گردد.



این مقام مسئول درباره اهداف تفاهم نامه همکاری مشترک مذکور گفت: هدف از تعامل حاصل تقویت همگرایی، هم سویی و اعتلای هویت مذهبی و ملی جهت تحقق گردشگری قرآنی، ترویج فرهنگ سفر، آموزش و پژوهش در راستای تقویت بنیان های فرهنگی برای نیل به گردشگری تعالی بخش و قرآنی و در نهایت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس و معرفی حماسه رزمندگان و ایثارگران در مناطق هدف گردشگری به شمار می آید.



وی افزود: همچنین امیدوار هستیم که در پی این اقدام نظارت کیفی در توسعه و تجهیز اردوگاه های بسیج و آموزش بسیجیان در راستای ارتقای کیفی خدمات رفاهی سفر و نیز امکان استفاده از ظرفیت خدمات دفاتر مسافرتی و گردشگری به منظور هدفمندسازی خدمات به گردشگران، توجه به صنایع دستی، سوغات محلی و محصولات سنتی در مناطق هدف گردشگری و نیز توجه به توسعه و رونق عرصه های متعدد گردشگری علی الخصوص جاذبه های گردشگری ارزش محور و مغفول در کنار توسعه و رونق گردشگری دریایی محقق گردد.



همچنین در این نشست «سرتیپ پاسدار علی فضلی» معاون و جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این جلسه گفت: اهمیت دفاع مقدس پوشیده نیست و در جان مردمان ما از جایگاه رفیعی برخوردار است.



وی افزود: بستر دفاع مقدس که حاصل مجاهدت های رزمندگان اسلام بوده است؛ امروز می تواند در شرایطی که بر مردم شریف مان هجمه سنگین، تهاجم و شبیخون فرهنگی تحمیل شده است به عنوان یکی از راهکارهای موثر جهت مقابله با جنگ سرد دشمن و نیز خدمت گذاری به فرزندان امت اسلامی به کار گرفته شود.



سرتیپ پاسدار فضلی همچنین با اشاره به اینکه راهیان نور حج بصیرتی است؛ گفت: به کارگیری بیش از 1608 کیلومتر فضای عملیاتی در 7 استان کشور و پذیرایی بیش از 70 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی در مناطق گرمسیر و سردسیر جنگی در کنار فعال سازی و تامین زیرساخت های لازم بخشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه راهیان نور به شمار می آید که بی شک انعقاد تفاهم نامه مذکور و تداوم همکاری های فرابخشی می تواند در توسعه و رونق بیش از پیش از این امکان موثر باشد.



وی در پایان ابراز امیدواری کرد امیدوارم همکاری و تعامل سازمان اردویی راهیان نور بسیج و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی روز به روز نظام مند تر و هدفمند تر شود و قطعا امضای این تفاهم نامه باعث تعامل و برنامه ریزی دقیق جهت میزبانی از زائران خارجی و راهیان نور در استان های کشور خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...