نسخه چاپی

بیل كلینتون: توافق با ایران توافقی منطقی است

رئیس‌جمهور اسبق آمریكا گفت اگر به نتایج توافق هسته‌ای با ایران توجه كنیم، برای همه معقول و منطقی است.

به گزارش نما، شبکه الجزیره درباره توافق هسته‌ای ایران و پنج به علاوه یک، با «بیل کلینتون» رئیس جمهور پیشین آمریکا، گفتگو کرد. مجری الجزیره نخست به نگرانی‌های عربستان و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس از این توافق، اشاره و اعلام کرد بیل کلینتون حتی پیش از نهایی شدن توافق هسته‌ای، از آن حمایت کرده بود و علت آنرا از وی جویا شد.

کلینتون گفت باید به نتایج این توافق نگاه کرد زیرا این توافق به معنای آن است که ایران نخواهد توانست به بمب اتمی برای ده سال دست یابد، زیرا در صورت تلاش برای دستیابی به بمب اتمی، تحریم‌ها بر ضد این کشور باز خواهد گشت و همه از جمله اسرائیلی‌ها چنین نتیجه‌ای را بر اقدام نظامی بر ضد ایران ترجیح می‌دهند، این در حالی است که اقدامات نظامی متعددی از جمله در عراق و افغانستان در منطقه روی داده است و بر همین اساس همه معتقدند این توافق، توافق معقولی است.

کلینتون افزود البته در آمریکا هم برخی درباره این توافق شک و تردید دارند زیرا اوباما توافق را به کنگره داد با این حال صدای اصلی از عربستان و کشورهای عربی خلیج فارس شنیده می شود که می توانند برنامه هسته‌ای برای خود داشته باشند. ما می توانیم در این زمینه با آنها همکاری کنیم و در عین حال نگرانی‌های آنان درباره توافق با ایران را برطرف کنیم.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...