نسخه چاپی

رژیم صهیونیستی واشنگتن را به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران تشویق كرد

یكی از وزیران كابینه رژیم صهیونیستی كه پیشتر عهده‌دار مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران بوده از ایده وضع تحریم‌های جدید علیه ایران استقبال كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «یوال اشتاینیتز»، وزیر امور زیرساخت، انرژی و منابع آبی رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا را به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران ترغیب کرد.

این وزیر صهیونیست که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر او را مسئول پیگیری پرونده ایران کرده بود روز پنجشنبه گفت: «اگر جهان، نقض آشکار قوانین در این موضوع را نادیده بگیرد، ایرانی‌ها) خیلی سریع می‌فهمند که می‌تواند از توافق هسته‌ای هم تخطی کنند.»

اشاره «اشتاینیتز» به آزمایش موشک عماد توسط ایران است که مطابق ادعاها ناقض قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این مقام صهیونیست که به نوشته پایگاه «الجماینر» از دستیاران نزدیک نتانیاهو است، علاوه بر این گفت: «آنها دارند جامعه بین‌المللی را امتحان می‌کنند. این آزمونی دوگانه است.»

وی افزود: «آنها در سطح فنی، در حال آزمودن قابلیت‌های فنی موشک‌هایشان، از جمله قدرت مانور راکت‌های قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند. در سطح سیاسی، دارند این را امتحان می‌کنند که جهان تا چه اندازه برای پاسخ دادن به تخلفات آنها از توافقنامه‌های بین‌المللی، مصمم است.»

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال چهارشنبه شب گزارش داده بود وزارت خزانه‌داری این کشور در نامه‌ای به کنگره اعلام کرده است که دولت قصد دارد به بهانه پاسخ به آزمایش موشک بالستیک عماد توسط ایران تحریم‌های تازه‌ای علیه تهران اعمال کند.

موشک دوربرد «عماد»، که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است روز 19 مهرماه با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد که آغازگر چهارمین دور تحریم‌ها علیه ایران با طرح ادعاهای بی‌پایه درباره برنامه هسته‌ای این کشور بود سال 2010 به تصویب رسید.

۱۳۹۴/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...