نسخه چاپی

مصر عضو غیردائم شورای امنیت شد

مصر روزجمعه به صورت رسمی و برای مدت دو سال عضو غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مصر روزجمعه به صورت رسمی و برای مدت دو سال عضو غیردایم شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

به گزارش پایگاه خبری مصری الیوم السابع ، مصر از امروز و به مدت دو سال بر کرسی غیر دائم شورای امنیت تکیه می زند و عمرو أبو العطا نماینده این کشور در همه جلسات آن شرکت می کند.

احمد ابوزید سخنگوی وزارت خارجه مصر در این خصوص گفت: ما با تمام توان خود برای دفاع ازمسائل عربی و آفریقایی و حمایت از صلح و امنیت جهانی در شورای امنیت تلاش می کنیم .

مصر تاکنون پنج بارعضو غیر دائم شورای امنیت بوده است.

الیوم السابع افزود:179کشور ازمجموع 191کشور جهان به مصر برای عضویت در شورای امنیت رأی داده اند.

شورای امنیت ملل متحد ( United Nations Security Council) یکی از ارکان سازمان ملل متحد است که وظیفهٔ پاسداری از امنیت و صلح بین المللی را به عهده دارد.

براساس منشور سازمان ملل متحد، حیطهٔ قدرت شورای امنیت شامل اعزام نیروهای پاسدار صلح، تصویب تحریم های بین المللی و اعطای اجازه استفاده از نیروی نظامی علیه کشورهای متخاصم است. تصمیم های این شورا به صورت قطعنامه های شورای امنیت اعلام می شود.

شورای امنیت پنج عضو دائم و ده عضو انتخابی دارد. پنج عضو دائم این شورا در تصمیم ها و رای گیری های شورا حق وتو دارند. ریاست شورای امنیت نوبتی است (به ترتیب الفبای انگلیسی) و طول مدت آن یک ماه ریاست می باشد.

۱۰عضو انتخابی شورا توسط مجمع عمومی برای یک دورهٔ دوساله (که از اول ژانویه آغاز می شود) انتخاب می شوند. با این حال در نخستین انتخاب اعضای غیردائم پس از افزایش عدهٔ اعضای شورای امنیت از۱۱ به ۱۵ عضو، دو عضو از چهار عضو اضافه شده برای یک دورهٔ یک ساله انتخاب شدند. عضوی که خارج می گردد بلافاصله قابل تجدید انتخاب نخواهد بود.هر سال، مجمع عمومی، پنج عضو جدید را انتخاب و جایگزین اعضای قدیمی تری که دورهٔ عضویت شان در ۳۱ دسامبر پایان می یابد، می کند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...