نسخه چاپی

سخنگوی سازمان ملل:

دی میستورا در تلاش برای حل تنش میان ایران و عربستان است

«استیون دوگاریچ» سخنگوی سازمان ملل گفت: «استیون دی میستورا» فرستاده سازمان ملل به سوریه در تلاش برای حل تنش در روابط عربستان و ایران به دنبال اعدام شیخ نمر و قطع رابطه عربستان با ایران پس از عزیمت به ریاض عازم تهران خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری المعلومة، استیون دوگاریچ افزود: دی میستورا بحران در روابط عربستان و ایران را بسیار نگران کننده و موجب عواقب بدی برای منطقه می داند و به همین دلیل عازم ریاض و از آنجا به تهران سفر خواهد کرد.
دوگاریچ افزود: دی میستورا در دیدارهای خود با مقامات عربستان و ایران، آثار بحران کنونی بر عملیات حل بحران سوریه را که پایان سال گذشته در وین برگزار شد، بررسی خواهد کرد.
سازمان ملل امیدوار است پس از برگزاری دو نشست بین المللی وین در اکتبر و نوامبر ( مهر وآبان) با مشارکت ریاض وتهران، نشست آینده 25 ژانویه (5 بهمن) در ژنو با حضور نمایندگان دولت سوریه ومخالفان برای برگزاری مذاکرات صلح نیز برگزار شود.
دوگاریچ با اشاره به تماس تلفنی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان و محمد جواد ظریف همتای ایرانی اش از هر دو کشور خواست از انجام هرگونه عملی که منجر به تنش در روابط دو کشور ومنطقه شود خودداری کنند .
وی افزود:دبیر کل سازمان ملل بر اهمیت تداوم گفت وگوی سازنده میان دو کشور به خاطر منافع منطقه ودیگران تاکید کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...