نسخه چاپی

حمید روحانی:

«ظریف» بعد از قطع رابطه عربستان با ایران از «كری» كسب تكلیف كرد

موسس و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت : وزیر امور خارجه كشورمان پس از اینكه عربستان قطع رابطه خود با ایران را اعلام می‌كند به جان كری تلفن می‌زند و كسب تكلیف می‌كند و كری در جواب می‌گوید مماشات كنید.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، منطقه البرز،حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی در مراسم یادبود شهادت آیت‌الله نمر که در مصلای کرج برگزار شد، گفت: استعمار انگلیس پس از جنگ جهانی اول پی برد که رژیم صهیونیستی بدون کمک استعمار نمی‌تواند دوام بیاورد و در مقابل مردم منطقه شکست خواهد خورد.

وی افزود: برخی از حاکمان در منطقه از سوی استعمار مأموریت یافته‌اند که حافظ منافع رژیم اسراییل باشند؛ رژیم منحوس آل‌سعود یکی از کشورهایی است که در منطقه برای حفاظت از منافع رژیم صهیونیست تلاش می‌کند.

روحانی با تاکید بر اینکه یکی از مأموریت‌های عربستان مخدوش کردن چهره اسلام در جهان است، گفت: در کشور عربستان زنان حق رانندگی ندارند آن‌ها به خاطر تعصب دست به چنین کاری نمی‌زنند؛ چراکه مهر بی‌غیرتی بر پیشانی‌دارند هدف آنها از این کار بدنام کردن اسلام است.

روحانی بر تلاش وهابیت برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی تاکید کرد و افزود: بررسی فتوای وهابیت در عربستان نشان‌دهنده این است که آن‌ها تلاش می‌کنند میان شیعه و سنی تفرقه‌افکنی کنند.

موسس و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به ماموریت عربستان برای مقابله با آزادی خواهان منطقه که مخالف استکبار جهانی هستند اشاره کرد و گفت: عربستان به‌محض این‌که احساس کرد آزادی خواهان در لبنان به دنبال مبارزه با استکبار هستند شروع به کارشکنی کرد.

روحانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و توطئه‌های پی‌درپی آل سعود، تصریح کرد: آل سعود دست به هر توطئه‌ای زد؛ مزدوران و کومله ها را در کردستان ایران علیه حکومت تحریک می‌کرد؛ در جنگ تحمیلی تجهیزات نظامی و لجستیکی به عراق ارسال می‌کرد و حتی عربستان در زمان جنگ برای چرخیدن چرخ‌های اقتصاد عراق نفت این کشور را می فروخت.

موسس و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به موج بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و یادآور شد: بیداری اسلامی نشان داد حکومت سعودی نقشه های استکبار و در رأس آن آمریکا در منطقه را پیاده می‌کند این در حالی است که آن‌ها در مقابل موج خروشان بیداری اسلامی کاری از پیش نخواهند برد و نابودی اسرائیل حتمی است.

وی در ادامه به تحولات سوریه اشاره و بزرگترین جرم اسد را عدم ‌حمایت وی از رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: اسد قبول نکرد که حافظ منافع اسراییل در منطقه باشد و به جبهه مقاومت پیوست.

روحانی به حمایت عربستان از تروریسم اشاره کرد و افزود: پیدایش گروه‌های تکفیری النصره، القاعده و داعش که جز خونریزی کاری ندارند حاصل تلاش عربستان و استکبار است آن‌ها می‌خواهند با حمایت از گروه‌های خون‌آشام تکفیری چهره اسلام را در جهان خراب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: کارشناسان جهانی پیش‌بینی کرده‌اند که آینده غرب از آن اسلام است، اسلام در غرب در حال گسترش است و این حقیقت بر کسی پوشیده نیست.

موسس و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استکبار جهانی آتش دشمنی‌های داخلی را در کشورهای منطقه به پا کرده است، گفت: انتشار فیلم‌های آدم کشی گروه داعش فقط برای ترویج خشونتی است که آنها با بی‌رحمی به اسلام نسبتش می‌دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: آل سعود از رژیم اسراییل خطرناک‌تر است به طوری که در حادثه حج امسال ۴۰۰ زائر ایرانی به همراه هزاران زائر دیگر کشورهای اسلامی فقط به دلیل سردادن شعار مرگ بر آمریکا مظلومانه به شهادت رسیدند.

روحانی افزود: آل سعود با همراهی آمریکا بمب بر سر مردم بی‌دفاع یمن می‌ریزد کودکان وزنان و مردم بی‌دفاع را به خاک و خون می‌کشد.

موسس و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی سخن یکی از بزرگان جهان عرب را یادآور شد و گفت: یکی از سران عرب معتقد است باید اسرائیلی هایی که در کاخ‌های آل سعود پنهان‌شده‌اند نابود شوند تا مسلمانان در منطقه نفس راحتی بکشند.

وی این سوال را مطرح کرد که اگر نتوانیم سرزمین وحی را از دست رژیم منحوس آل سعود نجات دهیم چگونه می‌توانیم امیدوار باشیم فلسطین آزاد شود، افزود: باید بدانیم اسرائیل فلسطین را اشغال نکرده است که سرگرم بازی با شن‌های داغ شود بلکه آنها به دنبال نفت کشورهای نفت‌خیز هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: یهودی‌ها تاجر پیشه هستند بوی نفت کشورهای منطقه به مشامشان رسیده است به همین دلیل جمله «از نیل تا فرات» را مطرح کرده‌اند می خواهند به نفت میان‌ رود نیل تا فرات دست پیدا کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه اسرائیل پس از اشغال فلسطین قصد اشغال سرزمین وحی و دیگر کشورهای منطقه را دارد، گفت: اگر فلسطین مقاومت نمی‌کرد باید با اسراییل در مرزهای کشور ایران می‌جنگیدیم.

وی در ادامه به سیاست دولت یازدهم اشاره و تصریح کرد: خط و راه امام به‌درستی به کار گرفته نمی‌شود؛ افراد سازش‌کار، جاه طلب و قدرت دوست سعی بر زیر سؤال بردن خط امام دارند.

موسس و رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: دو سال است که برخی از آقایان ندا سر می‌دهند که کشور منزوی ‌شده کشورهای دنیا ما را ترک کرده اند و باید با جهان تعامل کنیم؛ باید به این آقایان گفت تعامل به قیمت تحقیر را مردم ایران اسلامی نمی پسندند.

روحانی با انتقاد از رفتار دولت در مقابل آمریکا اظهارکرد: استکبار و در رأس آن آمریکا به ما توهین کرد و برخی از آقایان در جواب فقط لبخند زدند توسط دشمن تحقیر شدیم آقایان در مقابل کرنش کردند.

وی افزود: ملت ایران ۳۶ سال با عزت و احترام زندگی کرده اند و انقلاب اسلامی الگوی جهان شده است؛ مردم جهان از خط امام راحل و ایستادگی ملت شریف ایران الهام گرفته‌اند این در حالی است که برخی از آقایان در این دو سال کاری کردند که ملت تحقیر شد.

موسس و رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه برجام نافرجام به سود مردم ایران نخواهد بود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه اعلام کرده‌اند که به آمریکا اعتمادی نیست، ایشان دشمن‌شناس است و می‌داند که استکبار راضی نیست آب خوش از گلوی ملت ایران پایین برود.

روحانی افزود: دولت در خصوص برجام مردم را نامحرم شمرده است ولی در جریانی که ملت در آن نقشی ندارند مشخص است که نفعی هم نخواهند داشت در برجام کوچک‌ترین مسئله‌ای به نفع مردم نبوده است.

وی به حادثه منا اشاره کرد و افزود: اولتیماتوم مقام معظم رهبری به آل سعود باعث شد که جنازه حجاج به کشور بازگردانده شود این در حالی است که درخواست دیدار رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان با پادشاه عربستان و وزیر امور خارجه عربستان رد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که راه امام راحل را فراموش کنند ذلیل می‌شوند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند آمریکا برای نفوذ در انتخابات ما چشم طمع دوخته است.

روحانی تأکید کرد: آمریکا در حال رایزنی برای رأی آوردن سازشکاران است ولی کور خوانده؛ چراکه ملت ایران بیدار و آگاه است و اجازه چنین کاری را به شیطان بزرگ و متحدانش نمی دهد.

وی در ادامه اهمیت انتخابات را یادآور شد و گفت : در انتخابات وظیفه سنگینی به عهده تک‌تک ما است باید به کسانی رأی دهیم که ادامه ‌دهنده راه امام هستند با فتنه کاری ندارند و در مقابل فتنه سکوت نمی‌کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان اعلام کرده است که برخی از ثبت نام کنندگان مشروب‌خوار و قمارباز هستند برخی به‌ عمد دست به چنین شلوغ‌ بازی می‌زند که نفوذی ها وارد انتخابات شوند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ما با آمریکا راه‌ سازش را در پیش نمی‌گیریم، افزود: رهبری در مقابل توطئه های آمریکا و متحدانش ایستاده است و در این شرایط بیش از گذشته به عمارها و ابوذرها نیاز داریم.

وی در پایان به بصیرت افزایی مردم تأکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم در انتخابات سازشکاران به اسم تعامل با دنیا سرنوشت کشور، آرمانهای امام، و ولایت را نادیده بگیرند و به فکر جاه طلبی خود باشند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...