نسخه چاپی

سوخت رسانی به ۵۸۰ كامیون ایرانی گرفتار در برف در تركیه

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان آذربایجان غربی اعلام كرد: ۵۸۰ دستگاه كامیون ایرانی كه در آنسوی مرز بازرگان و در خاك تركیه به علت بارش برف و كولاك شدید متوقف شده بودند، با رایزنی و هماهنگی وزارت امور خارجه سوخت مورد نیاز خود را دریافت كردند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، احمد منتظمی روز سه شنبه افزود: هم اکنون بیش از 580 دستگاه کامیون ایرانی به همراه بیش از یکهزار و 500 دستگاه کامیون ترکیه در مرز بازرگان ـ گوربولاغ منتظر ورود به ایران هستند و سوخت اغلب آنها به علت توقف بیش از یک هفته ای در آن سوی مرز در حال اتمام است.
وی با اشاره به تشکیل صف طویل کامیونی به طول 40 کیلومتر در آن سوی مرز بیان کرد: از یک هفته پیش به علت بارش سنگین برف، سرما و کولاک شدید در منطقه کامیون های ایرانی در خاک ترکیه متوقف شده و منتظر ورود به کشور هستند.
وی اضافه کرد: همچنین از دیشب امداد رسانی و تامین مایحتاج مورد نیاز رانندگان ایرانی از قبیل پتو و مواد غذایی ایرانی از طریق گروه های امدادی هلال احمر و ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی با هماهنگی و رایزنی کنسولگری ایران در ارزروم ترکیه و کنسولگری ترکیه در ارومیه انجام شد.
وی با اشاره به متوقف شدن کامیون ها و روشن بودن همه کامیون ها به علت سرما و احتمال اتمام سوخت مخزن کامیون های ایرانی بیان کرد: برای امدادرسانی به رانندگان کامیون های ایرانی 10 هزار لیتر سوخت تامین و توزیع شد ولی این میزان سوخت کافی نیست و مشکل باید به سرعت حل شود.
وی ادامه داد: روند ترخیص کامیون ها در آن سوی مرز به علت تعطیلات پایان سال و کم شدن تعداد کارکنان گمرک ترکیه کند بوده و به همین علت در خاک ترکیه صف طویل و 40 کیلومتری کامیونی تشکیل شده است.
اکبر رفاهی خبرنگار اعزامی ایرنا به محل توقف کامیون های ایرانی در خاک ترکیه گزارش داد: هم اکنون صف کامیونی به طول تقریبی 40 کیلومتر در داخل خاک ترکیه در دو لاین تشکیل شده و مشکل رانندگان ایرانی به این زودی حل نمی شود.
براساس این گزارش شدت برودت هوا در منطقه تا 20 درجه سانتیگراد زیر صفر است و مسئولان ترکیه خدماتی به رانندگان ایرانی ارائه نمی دهند و رانندگان ایرانی به شدت نیازمند اقلام خوراکی، پتو و سوخت هستند.
رانندگان ایرانی اعلام کردند که طی سه روز اخیر با اتمام سوخت، هر گالن سوخت مورد نیاز را به قیمت 700 هزار ریال خریداری کرده اند و هشت روز است که در این مسیر 40 کیلومتری گرفتار بوده و منتظر ورود به ایران هستند.
امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی دیروز اعلام کرد که پیش بینی می شود تا 48 ساعت آینده مشکل صف کامیون ها در مرز بازرگان حل شده و رانندگان ایرانی با گذر از مرز به وضعیت مساعد برسند.
بارش سنگین برف که از چهارشنبه گذشته در مناطق مختلف آذربایجان غربی آغاز شده بود، مناطق وسیعی از این استان را سفیدپوش کرد به طوری که ارتفاع برف در شهر مرزی بازرگان و ماکو به حدود 70 سانتیمتر رسید و مشکلاتی را در تردد خودروها در داخل شهرها و جاده های منطقه ایجاد کرد.
مرزهای استان آذربایجان غربی شامل مرز زمینی پلدشت و بازرگان در شمال، رازی و سرو در مرکز و مرز تمرچین در جنوب استان است که تمرچین با کشور عراق و پلدشت با جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان هم مرز بوده و سه مرز بازرگان، سرو و رازی دروازه عبور و مرور به کشور ترکیه است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...