نسخه چاپی

كفاشیان: عربستان باید ثابت كند كه ایران ناامن است

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش به ما تاكید كرده به باشگاه‌هایی كه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان هستند از نظر نقل و انتقالات و شرایط مالی كمك كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال درباره کارشکنی‌های عربستان اظهار داشت: ما از حق و حقوق خودمان دفاع می‌کنیم. اول باید شرایط مقابل را ببینیم و بعد نظرمان را اعلام کنیم. تاکید وزارت ورزش هم همین بود که باشگاه‌ها را تقویت کنیم تا خوب خودشان را نشان دهند. سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، از نظر نقل و انتقالات و مالی همه کمک می‌کنیم تا نمایندگان ما شرایط خوبی رادر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

وی درباره اینکه آیا قرار است قرعه کشی مجدد برگزار شود گفت: هنوز مکتوب چیزی به ما اعلام نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که گزینه‌هایی مطرح شده تا مسابقات فوتبال در یک کشور بی طرف برگزار شود تصریح کرد: این ها همه شایعه است. عربستان اول باید ثابت کند که ایران ناامن است و نمی‌تواند به اینجا بیاید و دوم اینکه ما هم باید این موضوع را بپذیریم. خیلی از مسابقات به خاطر ناامنی افغانستان و عراق در ایران برگزار می‌شود چرا که ایران کشور امنی است. اگر عربستانی‌ها به ما بقبولانند که ایران ناامن است در ادامه ما هستیم که باید این شرایط را بپذیریم اما این موضوع هنوز تصویب نشده است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما درباره این کارشکنی‌ها و عدم حضور شهروندان این کشور در ایران تصریح کرد: عربستان باید روال عادی را انجام دهد اما شاید دولت آنها ورود شهروندان را ممنوع کند که در این خصوص باید در جلسه AFC صحبت کرده و تصمیم قطعی را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید این موضوع دخالت سیاست در ورزش باشد عنوان کرد: دقیقا همین طور است و این هم یکی از اعتراضات ما خواهد بود. منتظریم ببینیم آن‌ها چه تصمیماتی می‌گیرند تا ما از حقوق خودمان دفاع کنیم.

کفاشیان درباره حمایت از تیم امید اظهار داشت: ما حمایت کامل از این تیم انجام می دهیم و تجهیزات هم فراهم شده است.تیم امید تمرینات خوبی را داشته که تا روز سه شنبه برای مسابقات آماده شود امیدوارم به المپیک نیز صعود کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره پاداش برای این تیم خاطرنشان کرد: پاداش خوبی برایشان در نظر گرفته‌ایم. ما برای هر بازی و هر مرحله‌ای که صعود کنند به ملی‌پوشان پاداش می‌دهیم.

کفاشیان درباره اینکه بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال به کجا کشیده شد گفت: هیچ بحثی در این مورد در وزارت ورزش مطرح نشد و آنها می‌خواستند از آخرین اقدامات ما در مورد مواضع عربستان مطلع شوند. با توجه به اینکه ممکن است باشگاه‌ها مشکلاتی را داشته باشند این جلسه را برگزار کردیم و هیچ بحثی در مورد انتخابات نبود.

وی افزود: چهارشنبه این هفته یک مجمع داریم که مجمع سالیانه است و قرار است عملکرد سالانه و همین طور شرایط مالی و مفاد اساسنامه مورد بحث قرار بگیرد و گزارشاتی مطرح شود و بعد از تصویب این موارد در این مجمع تصمیم گرفته خواهد شد که انتخابات کی برگزار می‌شود. فرض ما بر این است که 24 یا 25 اسفندماه اگر اعضای مجمع موافقت کنند انتخابات را برگزار کنیم. این انتخابات یک انتخابات عادی است و همه کسانی که دوست دارند می‌توانند نامزد شوند تا در یک فضای خوب برگزار شود.

۱۳۹۴/۱۰/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...