نسخه چاپی

اخبار پلیس قم؛

دستگیری سارقان ۵ میلیارد ریالی منزل در قم

رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری سارقان پنج میلیارد ریالی منزل در استان خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد کرمی گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر یک فقره سرقت منزل که سارقان با شیوه و شگرد «تراس و بالکن رویی» وارد منزل شده و اقدام به سرقت یک عدد گاو صندوق حاوی ارز و مدارک و اسناد به ارزش تقریبی ۵ میلیارد ریال کرده بودند، بلافاصله موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام یکسری اقدامات میدانی کارآگاهان اطراف محل سرقت را مورد بازبینی قرار دادند که تصاویری از سارقان که چهار نفر بودند، استخراج شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم ادامه داد: کارآگاهان، تصاویر سارقان را برای شناسایی بیشتر به پلیس آگاهی سراسر کشور نیز ارسال کردند که در پی آن هویت سارقان مورد شناسایی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در ادامه کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات پلیسی، محل اختفاء متهمان در یکی از شهرستان‌ها را شناسایی و با انجام اقدامات پلیسی، پس از اخذ نیابت قضائی، طی تلاش شبانه روزی موفق شدند در دو عملیات غافلگیرانه سه نفر از سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

کرمی بیان داشت: از مخفیگاه آنان مقادیری اموال مسروقه کشف و متهمان به پلیس آگاهی استان قم منتقل شدند که در این رابطه اموال مکشوفه استعلام و تاکنون تعدادی از مالباختگان ساکن شهر تهران شناسایی شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم با بیان اینکه در نهایت متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: تحقیقات همچنان در زمینه شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

دستگیری آرایشگری که در فضای مجازی سوء استفاده می‌کرد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از دستگیری آرایشگری که اقدام به انتشار تصاویر نمونه کارهای خود و تصاویر مشریان در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی رصد و یاپش مستمر در فضای مجازی مشخص شد صفحه ای در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر و نمونه کارهای آرایشگاه زنانه می‌نماید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان افزود: پس از تشکیل پرونده طی بررسی‌های پلیسی و تخصصی صورت گرفته متهمه شناسایی و دستگیر شد.

موالی ادامه داد: با کسب مجوز صادر شده از سوی مقام قضایی سیستم‌های رایانه ای متهمه نیز توقیف و در باز جویی‌های صورت گرفته مشخص شد، وی تصاویر یاد شده را جهت تبلیغ و معرفی آرایشگاه زنانه خود به عنوان نمونه کار منتشر کرده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمه برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ موالی در پایان ضمن قدردانی از همراهی مردم با پلیس از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با اینگونه مسائل بلافاصله پلیس را در جریان قرار دهند تا اقدامات لازم به عمل آید.

کشف محموله ۹۰۰ میلیون ریالی کالای قاچاق در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از کشف کالای قاچاق به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال در این استان خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: در پی خبری مبنی بر حمل کالای قاچاق توسط یک دستگاه کامیون بلافاصله دو اکیپ گشت اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت کنترل به محورهای مواصلاتی استان اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم ادامه داد: پس از انجام مراقبت‌های لازم، کامیون موصوف مشاهده و متوقف که در بررسی اولیه حامل بار آهن آلات بصورت پالت پایه سوله بوده که جهت بررسی بیشتر به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل شد.

سرهنگ کرمی ادامه داد: راننده با اطمینان مدعی بوده هیچ گونه بار قاچاقی حمل نمی‌کند و برابر بارنامه حامل پالت‌های آهن جهت انتقال به یک شرکت واقع در شهرستان رباط کریم می‌باشد.

وی اضافه کرد: با تلاش و دقت ماموران، مشخص شد که سه ردیف پالت‌های آهن بصورت مجزا روی هم چیده و به وسیله تسمه آهنی به هم متصل شده و از داخل ورق‌های آهنی وسط را بریده و به صورت تونل جهت جاسازی استفاده کرده است، بطوری که از نمای بیرون قابل تشخیص نبوده که در نهایت از داخل جاساز کامیون مقدار ۱۹۱۵۳ عدد انواع خوراکی و لوازم دوش حمام ساختمان به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ کرمی خاطرنشان کرد: نهایتاً در این رابطه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اعزام و با قرار مناسب روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قم از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی از سوی افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ و یا تلفن شبانه روزی ۳۱۳۴ پلیس آگاهی استان اطلاع دهند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...