نسخه چاپی

تعرفه های پزشكی هر سال باید اصلاح شود

وزیر بهداشت، اصلاح تعرفه ها را یكی از اقدامات مهم و بزرگ وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: طبق قانون هر سال باید تعرفه ها بررسی شود و اینطور نیست كه فقط یكبار تعرفه ها اصلاح شود

به گزارش نما به نقل از مهر دکتر سید حسن هاشمی در نشست شورای مشاوران وزارت بهداشت بر لزوم مشخص نمودن یکی از اعضا به عنوان دبیر شورا تأکید کرد و گفت: می توانیم جلسات شورای مشاورین را به صورت منظم به طور فصلی، دوماه یکبار و یا ماهانه برگزار کنیم و از سوی دیگر خروجی جلسات بسیار مهم است که تعیین می کند این شورای پس از چه مدتی برگزار شود.

وی افزود: طبق قانون هر سال باید تعرفه ها بررسی شود و اینطور نیست که فقط یکبار تعرفه ها اصلاح شود و دیگر نیازی به بررسی نداشته باشد بنابراین دبیرخانه آن باید در طول سال فعال باشد و مشاوران می توانند در این خصوص کمک بیشتری به ما کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات ارزشمند وزارت بهداشت در حوزه بیماری های غیرواگیر و راهنماهای بالینی، اظهار داشت: این اقدامات آغاز شده و تا زمان به ثمر رسیدن آن فاصله داریم و در حوزه آموزش با بهره گیری از توان بخش خصوصی می توان بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کرد.

وی در خصوص موضوع تعرفه ها، خاطر نشان کرد: طبق قانون هر سال باید در خصوص تعرفه ها بررسی شود و اینطور نیست که فقط یکبار تعرفه ها اصلاح شود و دیگر نیازی به بررسی نداشته باشد بنابراین دبیرخانه آن باید در طول سال فعال باشد که مشاوران می توانند در این خصوص کمک بیشتری به ما کنند.

هاشمی افزود: در حجم پولی که برای اجرای کتاب تعرفه ها هزینه می کنیم، امکان تغییر وجود دارد اما نمی توانیم موارد جدیدی را تعرفه گذاری کنیم و یا هزینه های خود را افزایش دهیم زیرا منابعی برای آن وجود ندارد.

وزیر بهداشت، اصلاح تعرفه ها را یکی از اقدامات مهم و بزرگ وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: اگر سه ماه دیرتر قصد اصلاح تعرفه ها را داشتیم شاید ممکن نبود زیرا شرایط سیاسی و اقتصادی دولت روز به روز دشوار تر می شد.

وی، خرید خدمت در حوزه بهداشت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: در قالب خرید خدمت، حدود ده هزار شغل، بدون استخدام حتی یک نفر نیروی انسانی، ایجاد شد.

هاشمی گفت: از چندین دهه گذشته تا به حال اعتقاد داشته اند که بهداشت و درمان، امری حاکمیتی است و به گفته یکی از مسوولین در گذشته در حوزه بهداشت نمی توان نیروی خرید خدمت بکار گرفت در حالی که در حال حاضر استان های قم،البرز و خراسان با توجه به وضعیت نامناسب بهداشتی توسط نیروهای خرید خدمت، تحت پوشش بهداشت قرار گرفته اند.

وی افزود: در دوره ما حدود ۲۰ هزار پرستار بازنشسته شده اند در حالی که مجوز استخدام یک پرستار را هم به ما نداده اند و برای حدود ۷۰ بیمارستانی که ظرف کمتر از یکسال آینده به بهره برداری می رسد، ۱۷ هزار و ۶۰۰ نیرو در نظر گرفته شده که تا امروز منابعی برای آن وجود نداشته است.

هاشمی به مشکلات و گرفتاری های زیاد مردم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: طرح تحول نظام سلامت به منظور کاهش این مشکلات آغاز شد و افرادی که قرار بود ما را حمایت کنند در حال حاضر توان کافی را ندارند و دستشان خالی است اما امید ما به خدا و دعای مردم است.

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر لزوم اجرای سیاست های ابلاغی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه بر توجه به ساختار تأکید دارند و ساختار شامل تولیت بیمه ها و همچنین منابع پایدار است ما پیشنهاد کرده ایم تا در جهت پایداری منابع، از کالاهای آسیب رسان مانند نوشابه و سیگار مالیات و عوارض بگیرند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...