نسخه چاپی

آمادگی كامل اتحادیه اروپا برای لغو تحریم‌های ایران

ظریف در بدو ورود به وین، در جمع خبرنگاران گفت: امروز با ارایه گزارش مدیر كل آژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترك برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، روزنامه «النهار» نوشت: «یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد اتحادیه اروپا طرحی اتخاذ کرده که به محض چراغ سبز دادن آژانس بین المللی انرژی اتمی تحریم ها از ایران برداشته خواهد شد.»




به نوشته روزنامه لبنانی النهار؛ این منبع دیپلماتیک تاکید کرد که 27 کشور از اصل 28 کشور اتحادیه اروپا آمادگی خود را برای لغو قطعی تحریم های ایران اعلام کرده اند.




لازم به ذکر است که ‏ظریف، وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به وین، در جمع خبرنگاران گفت: امروز با ارایه گزارش مدیر کل آژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.





ظریف افزود: دیدار با مدیر کل آژانس, اعلام اجرای برجام و دیدار‌های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه 1+5 از جمله آقای کری خواهیم داشت‎. این ملاقات ها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که آمریکا‌یی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.





وی در ادامه افزود: اجرای برجام نه تنها یک فرصت خوب برای مردم ایران است که نه تنها همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت, و همه قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می‌یابد و رسما لغو می‌شود، بلکه همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به خاطر موضوع هسته‌ای علیه ایران اعمال شده, انشالله لغو و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز خوب برای مردم ایران است.





وی تاکید کرد: این روز بسیار خوبی برای هم منطقه است, چرا که منطقه ما از سایه یک درگیری بی مورد که می‌توانست برای این منطقه نگرانی ایجاد کند، رها شده است. این روز ثابت می‌کند که ما می‌توانیم مشکلات مهم دنیا را از طریق دیپلماسی حل کنیم. معضلات از طریق گفتگو حل می‌شود نه از طریق تهدید فشار و تحریم.



۱۳۹۴/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...