نسخه چاپی

آمانو و صالحی در جمع خبرنگاران:

سفر آمانو؛ فصل نوین همكاری‌های ایران و آژانس

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر آمانو به تهران معنی زیادی دارد و با این سفر شاهد آغاز فصل نوینی در همكاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم بود.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر آمانو به تهران معنی زیادی دارد و با این سفر شاهد آغاز فصل نوینی در همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهیم بود.

علی اکبر صالحی در نشست خبری مشترک با آمانو افزود: خوشحالیم که در زمانی میزبان آقای آمانو هستیم که دیگر موضوعی به نام پرونده ساختگی هسته ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و ما وارد مرحله جدیدی شده ایم.

وی گفت: امروز در مذاکراتی که داشتیم قرار شد نگاهمان به آینده باشد و هر آنچه مربوط به گذشته بوده است پشت سر قرار دهیم.

صالحی افزود: از آقای آمانو خواستم فرصت‌هایی را که در 12 سال پرونده ساختگی علیه کشورمان و نیز فرصت‌های همکاری‌های فنی را که از دست رفت با اقداماتش جبران کند.

معاون رئیس جمهور گفت: در نشست امروز درباره نحوه همکاری ها در آینده به‌ویژه در فضای جدید صحبت کردیم و تقریباً نقشه راه مد نظر ترسیم شد.

وی افزود: آقای آمانو بعدازظهر امروز با رئیس جمهور دیدار خواهد کرد و مقرر شده است از موزه زیبای جواهرات در تهران نیز دیدن کند؛ به آقای آمانو گفتم تهران شهری فرهنگی است که بیش از صد موزه در آن قرار دارد که هر یک قابل دیدن است.

آمانو نیز در این نشست با تبیین مذاکراتش با رئیس سازمان انرژی اتمی به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

*خبرهای خوش درباره مدرن سازی راکتور اراک؛ هفته آینده

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:‌خبرهای خوشی را درباره مدرن سازی رآکتور اراک در آینده ای نزدیک و شاید هفته آینده به اطلاع مردم می رسانیم.

علی اکبر صالحی در نشست خبری مشترک با آمانو در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره زمان آغاز مدرن سازی رآکتور اراک افزود: الان پیشرفت کرده ایم و مقدمات طراحی هم که انجام دادیم توسط طرفهای مقابل بازبینی شده است که در زمان خودش اعلام می کنیم .

وی اضافه کرد: ‌الان جلوتر از برنامه پیش بینی شده در حرکتیم و همه چیز به خوبی پیش می رود و امیدواریم مدرن سازی رآکتور اراک حتی سریعتر از زمانی که برایش مقرر داشتیم تحقق یابد .

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما در نشست مشترک با آقای آمانو درباره بازسازی یا مدرن سازی رآکتور اراک صحبت بخصوصی نداشتیم بلکه درباره نقشه راهی که پیش بینی می شود یعنی کلیاتی که باید در آینده به آن توجه داشت صحبت کردیم.

۱۳۹۴/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...