نسخه چاپی

معینی: كی‌روش بگذارد تیم امید به المپیك می رود

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: به منظور پایان دادن به برخی تحركات در باشگاه استقلال به زودی تغییراتی در معاونت باشگاه ایجاد خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از مشرق، مسعود معینی درباره دیدارهای اخیر تیم امید، روابط بین سرمربی تیم ملی بزرگسالان با کادر فنی تیم امید و همچنین مساله مربوط به باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات صحبت کرد.

تیم امید تاکتیکی نیست
به طور کلی تیم امید ایران خیلی خوب تدارک دیده شده و در سه بازی اخیر توانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان بدهد. با اطمینان می گویم که این تیم به مراتب روان تر و تکنیکی تر از تیم ملی بزرگسالان ما فوتبال بازی می کند. شاید نقیصه این تیم که آن هم به خاطر تجربه کم بازیکنانش است تاکتیکی نبودن آن است.

قطر قابل قیاس با ما نیست
تیم فوتبال امید قطر سرمایه گذاری وحشتناکی برای جام جهانی 2022 انجام داده است. به کارگیری کادر فنی بسیار مجرب و گروه پشتیبانی بسیار قوی نشان دهنده این امر است. قطر 22 بازی تدارکاتی قبل از این مسابقات داشته که 14 بازی اش در سطح اروپا بوده است اما تیم امید ما دو بازی تدارکاتی جدی داشته که با توجه به این نتیجه ای که کسب شد مشخصا تیم ما کار بزرگی انجام داده است. بنابراین نباید صعود تیم قطر و ایران از این گروه را یکسان تلقی کرد.

با خلاقیت فردی صعود کردیم
فوتبال تیم امید نسبت به تیم ملی بزرگسالان از دو منظر متفاوت است. یکی اینکه تجربه بین المللی بازیکنان و کادر فنی تیم امید خیلی کمتر از تیم بزرگسالان است و دیگر اینکه هماهنگی درون گروهی تیم امید باید خیلی بیشتر افزایش پیدا کند. به همین خاطر ما مجبوریم با اتکا به خلاقیت های فردی به نتیجه برسیم. از شش گلی که در دور اول به ثمر رساندیم شاید یک یا دو گل با کار تیمی به ثمر رسید.

مربیان باشگاهی خسته نباشند
بی شک باید اشاره ای هم به مربیان باشگاهی کرد که چنین بازیکنانی را در باشگاه هایشان تربیت کرده اند. نکته دوم مراحلی است که طی شده تا این نفرات به این نقطه برسند و نکته سوم در رابطه با تیم امید این است که کادر فنی تلاش کرده تا بهترین نفرات را برای این تیم گرد هم بیاورد. ما بازیکنان فوق العاده ای در این تیم داریم که جا دارد به خاطرشان به مربیان باشگاهی خسته نباشید گفت.

روش بازی برای ژاپن باید تغییر کند
تیم ما در مصاف شب گذشته به خوبی قدرت حمله اش را نشان داد. تیمی موفق است که همیشه با 7 نفر دفاع کند و با 6 نفر حمله. من سیستم بازی تیم در دیدار شب گذشته را در مقاطعی 3-3-4 و در گاهی اوقات 4-2-4 می دیدم. چین قدرت حمله بالایی نداشت و به همین خاطر توان حمله تیم ما به چین دیکته شد. دیدیم که وقتی گل اول را زدند بلافاصله ما به آنها گل زدیم. اما این روش در مصاف با ژاپن کمی ریسکی است. چون ژاپن از توان حمله بالایی برخوردار است و باید در مصاف جمعه قدرت خط میانی مان را بالاتر ببریم و بهتر دفاع کنیم. قطعا با این وضعیت به دور بعد صعود خواهیم کرد.

چرا کی روش با تیم امید ارتباط نگرفت
به اعتقاد من ما در عصری زندگی می کنیم که انسان ها با روابط زنده هستند. رابطه بین افراد در مجموعه ها هرچقدر بهتر باشد به پیشرفت آن مجموعه کمک می کند. کی روش حالا عضوی از مجموعه فوتبال ایران است. چرا وقتی در قطر بود سری به بچه های تیم امید نزد. به اعتقاد من اگر کی روش بگذارد این تیم به المپیک می رود. به هر حال او هم مربی بزرگی است و هم در حال حاضر سرمربی تیم ملی بزرگسالان. قطعا تیم فنی امید نیازی به کمک کی روش ندارد. اما او می توانست با حضور کنار این جمع حداقل به آنها این امید را بدهد که حواسش به یکی از تیم های ملی کشورمان در فدراسیون فوتبال است.

خدا احدی را هم بیامرزد
در جام ملت های 1984 سنگاپور ما با عربستان بازی داشتیم که ناصر ابراهیمی سرمربی تیم به من گفت ناصر محمدخانی را بیرون بیاوریم و مرحوم احدی را به جای او به زمین بفرستیم. تا آن زمان ناصر عالی بازی می کرد و حریف را به دردسر انداخته بود. من با نظر ابراهیمی موافقت کردم و مرحوم احدی را به جای ناصر در هافبک چپ به میدان فرستادیم. به او گفتیم شماره دو عربستان را مراقبت کند که بازیکن خوبی بود. اما در یک صحنه آن مرحوم توپ را لو داد و همان توپ پس از ارسال با ضربه اشتباه شاهین بیانی به گل به خودی تبدیل و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. تا ما در ضربات پنالتی بازی را ببازیم. شاید این خاطره خوبی نبود اما هر روز فوتبال این گونه نیست. احدی بازیکنی کم حرف، بسیار دوست داشتنی و تکنیکی بود که از خداوند می خواهم او را بیامرزد و به خانواده اش صبر عطا کند.

تقابلی بین بازیکنان و باشگاه وجود ندارد
متاسفانه در روزهای گذشته صحبت هایی مبنی بر جبهه گیری یا تقابل بین بازیکنان و هیات مدیره و مدیرعامل مطرح شد که اصلا چنین مسائلی در تیم استقلال وجود ندارد. ما در جلسه آینده هیات مدیره تکلیف این موضوع را روشن می کنیم. می دانیم که این قبیل اتفاقات از کجا آب می خورد. به همین خاطر در نظر داریم تا تغییراتی در بخش معاونت باشگاه داده شود تا از این قبیل مسائل و مشکلات را شاهد نباشیم. باشگاه در نظر دارد تغییراتی در چارت و معاونت خود بدهد. ما یک نفر را لازم داریم که تمام وقت در باشگاه حضور پیدا کند. البته گلایه هایی هم از اسپانسرمان داریم که باید هرچه زودتر به تعهداتش عمل کند. به مظلومی هم حق می دهیم که نگرانی هایی داشته باشد.

بازیکن خارجی نمی خواهیم
ما فعلا نیازی به بازیکن خارجی نداریم که آن را جذب کنیم. همین حالا یک میلیون و 200 هزار دلار بدهی خارجی داریم. خواهش من از دوستان این است که با زیر نظر گرفتن جام آزادگان یا حتی لیگ دسته دو امثال مهدی ترابی ها را پیدا کنند و از همین استعدادهای داخل کشور بهره ببرند.

۱۳۹۴/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...