نسخه چاپی

كمیته اخلاقی فیفا خبر داد:

دستمزد سپ بلاتر «بیست برابر» اوباما!

سپ بلاتر شاید از فوتبال محروم شده باشد، اما این دلیل نمی شود كه فیفا دستمزد سنگینش را پرداخت نكند!

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، بلاتر سوئیسی پس از حدود دو دهه تکیه زدن به صندلی ریاست فیفا به دلیل پرداخت مبلغی ثبت نشده به میشل پلاتینی گناهکار شناخته شد و به هشت سال دوری از این ورزش محکوم شد. فیفا با بزرگترین بحران تاریخ خود روبرو شده و در این بین 41 فرد از روسای این سازمان عظیم با اتهام روبرو شده اند. این افراد به جابجایی 97.5 میلیون پوند غیر قانونی محکوم شده اند.

رویترز به نقل از آندریاس بانتل یکی از افراد کمیته اخلاقی فیفا (که پیش تر حاشیه ساز شده بود) گزارش داد که بلاتر هنوز به عنوان رئیس، از فیفا دستمزد دریافت می کند. انتخابات فیفا در 26 فوریه انجام می شود و این در حالی است که بیش از صد روز از ریاستِ عیسی حیاتو به طور موقت بر فیفا می گذرد، اما در تمام این مدت بلاتر دستمزد خود را تمام و کمال دریافت کرده است.

کمیته اخلاقی فیفا در شرایطی توانست بلاتر را از فوتبال محروم کند که رئیس سوئیسی اصرار داشت تنها کنگره قادر به کنار گذاشتن او است. اما این کمیته نتوانست حقوق وی را قطع کند.

تلگراف می گوید که در شرایطی که فیفا سالانه درآمدی 3.7 میلیارد پوندی دارد، سالی 100 میلیون پوند به روسا، کارکنان و کمیته اجرایی خود دستمزد می دهد.

وبسایت SportingIntelligence که دستی در اعداد و ارقام دارد می گوید که ما می دانیم که دستمزد باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده سالیانه 400 هزار دلار است اما هرگز مشخص نشده که دستمزد واقعی سپ بلاتر چقدر است. این موضوع حتی در صحبت های ژروم شامپاین کاندید ریاست فیفا و دوست نزدیک سپ بلاتر هم بود. یکی از اشاره هایی که در این زمینه انجام شد در سال 2014 بود که فیفا در گزارشی عنوان کرد از 88 میلیون دلار دستمزدی که در سال پیش از آن پرداخت کرده، 39 میلیون به روسای اصلی پرداخت شده است. این رقم در سال 2009 حدود27 میلیون بوده است و رشدی چشم گیر را نشان می دهد! این روسا 13 راس هرم؛ افرادی مانند بلاتر، والکه و غیره بودند. با حساب و کتاب منطقی ای که این وبسایت انجام داده است مشخص کرده که در سال 2013 دستمزد بلاتر بین 5 تا 8 میلیون دلار به طور سالیانه بوده است و قطعا شامل رشد شده است.


۱۳۹۴/۱۰/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...