نسخه چاپی

طرح هشدار الكترونیك در پایتخت اجرا شد

جانشین پلیس ناجا از اجرای طرح «مها» در كشور خبر داد و گفت: این طرح كه مخفف مركز هشدار الكترونیكی است، به تازگی در پایتخت به صورت آزمایشی آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار مهدی معصوم بیگی صبح یکشنبه در همایش فرماندهان، روسای کلانتری ها و پاسگاه های استان البرز از اجرای طرح «مها» در کشور خبر داد و گفت: این طرح که مخفف مرکز هشدار الکترونیکی است، به تازگی در پایتخت به صورت آزمایشی آغاز شده است.

معصوم بیگی با تاکید بر اینکه این طرح در شهر تهران به صورت پایلوت اجرا شده است، گفت: در صورت موفقیت در استان های دیگر از جمله استان البرز اجرا می شود.

جانشین پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه این طرح به منظور افزایش بهبود خدمات انتظامی اجرا می شود، بیان کرد: تاکنون بیش از ۴ هزار اماکن و اصناف به این شبکه متصل شده اند.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح مها در صورت بروز هر گونه خطر، از اماکن و اصنافی که از این طریق به مراکز انتظامی متصل هستند، زنگ هشدار به صدا در می آید.

معصوم بیگی اجرای طرح مها را در پیشگیری بسیاری جرائم مفید دانست و با تاکید بر اینکه در آستانه برگزاری انتخابات هستیم، گفت: با اجرای این طرح آمادگی کارکنان ناجا برای تامین نظم و امنیت بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، برگزاری همایش فرماندهان، روسای کلانتری ها و پاسگاه ها را به منظور ایجاد آمادگی برای ماموریت های واگذارشده به رده های مختلف انتظامی مهم ارزیابی کرد.

بانک اطلاعاتی مناطق جرم‌خیز در البرز تشکیل شد

جانشین پیشگیری ناجا در ادامه با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی به دنبال مشارکت مردم در حوزه امنیت به ویژه پیشگیری است، گفت: در این زمینه تلاش حداکثری و حضور مردم و اصناف از اهمیت زیادی برخوردار است در همین راستا نصب دوربین ها در اماکن و صنوف به نفع خود مردم بوده و در پیشگیری از جرم بسیار موثر است.

به گفته معصوم بیگی همکاری مردم در طلافروشی، صرافی ها، زرگری ها و بانک ها بسیار مطلوب بوده و باعث کنترل جرمی مانند سرقت شده و شرایط پیگیری جرم را فراهم می کند.

جانشین پیشگیری ناجا تعامل بیشتر مردم و نیروی انتظامی را باعث ایجاد امنیت پایدار دانست و گفت: در حال حاضر در کشور بیش از ۷۰۰ موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی و همچنین ۴۵ نگهبان محله مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص بکارگیری نگهبان محله در استان البرز، گفت: در البرز به ویژه کلان‌شهر کرج از این ظرفیت به خوبی استفاده شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی از مناطقی بحرانی و جرم خیز در استان البرز تشکیل شده است، گفت: طبق این بانک اطلاعاتی پیش بینی مناسب برای پیشگیری از جرم در استان البرز امکان پذیر شده است.

۱۳۹۴/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...