نسخه چاپی

درخواست داعش از اخوان المسلمین مصر

گروه "ولایت سیناء" (شاخه مصری داعش) از اخوان المسلمین و حامیان آن خواست روش مسالمت جویی را رها كرده و به قیام مسلحانه علیه نظام مصر بپردازند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، همزمان با پنجمین سالگرد انقلاب ژانویه 2011 مصر، گروه "ولایت سیناء" فایل ویدئویی را با عنوان "پیام‌هایی از سرزمین سیناء" منتشر کرد که این پیام‌ها خطاب به گروه اخوان المسلمین و حامیان آن برای ترغیب آنها جهت رها کردن اقدامات مسالمت آمیز منتشر شده است.

یکی از اعضای این گروه که در این فایل چهره‌اش را پوشانده، گفت: این همان مسالمت جویی جعلی است که جز صاحبان آن را نمی‌کشد و با دموکراسی و سکولاریسم مورد حمایت است که عیب آن برای همه مردم آشکار شده است. خداوند پاک و بلند مرتبه برای مردم گزینه قصاص را برگزید و در آن حیات و زندگی قرار داد اما مردم مسالمت جویی را برگزیدند که فقط کسانی که دنبال مسالمت جویی هستند را می‌کشد.

وی این سوال را مطرح کرد: آیا حسنی مبارک، طاغوت سابق مصر برای شما درس عبرت نبود؟ آیا اخوان المسلمین توانستند در هر مکانی دین و حکم شرع را اجرا کنند؟ اخوانی‌ها بار دیگر در زندان‌ها هستند، کجا واقعیت درک شد؟ کجا تجربه‌ها به کار گرفته شد؟ اکنون طاغوت دیگری در مصر به جای مبارک روی کار است.

داعش خطاب به اخوان المسلمین گفت: ما از شما می‌خواهیم تا با تمام وجود طاغوت را تکفیر کنید و خودتان را نجات دهید و کرامتی را که از شما سلب شده است، بازگردانید، همچنین شما را به گرفتن قصاص به دلیل کشتار فرزندانتان و بازپس گیری اموالتان و در دست گرفتن سلاح علیه طاغوت فرامی‌خوانیم.

در همین حال اخوان المسلمین خشونت‌ها و انفجارها در مصر را محکوم و اتهام‌های امنیتی علیه این گروه را تکذیب کرد.

اخوان المسلمین در بیانیه‌ای اعلام کرد، این انفجارها که هر ساله قبل از سالگرد آغاز انقلاب 25 ژانویه تکرار می‌شود و در آن برخی بیگناه چه از پلیس چه از ارتش یا شهروندان کشته می‌شوند، مشکوک است و شواهد حکایت از این دارد که به صورت آشکار ساخته طرف‌های امنیتی در کشور است.

در این بیانیه آمده است: هدف از این انفجارها ترساندن مردم و جلوگیری از آمدن به خیابان‌ها برای درخواست برخورداری از حق طبیعی برای داشتن زندگی کریمانه و مخالفت با ظلم و فساد است.

۱۳۹۴/۱۱/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...