نسخه چاپی

جدال پناهجویان با سرمای زمستان در اروپا

كاهش شدید دما در اروپا شرایط زندگی پناهجویان در این قاره را دشوار كرده است.

به گزارش نما، با کاهش دما شرایط زندگی برای پناهجویان در اروپا دشوارتر شده است. اغلب این پناهجویان سوری و تعداد کمی نیز اهل افغانستان و عراق هستند. فقط 600 هزار پناهجو و مهاجر در سال 2015 از صربستان گذشته‌اند. دولت صربستان یک پادگان نظامی را در جنوب این کشور گشود تا پناهجویان را در آنجا اسکان دهد؛ اما کسی حاضر نبود در این کشور بماند و در نهایت اتوبوس‌هایی برای انتقال پناهجویان به مقصد مورد نظرشان، تدارک دیده شد.


با گذشت یک هفته از ماه ژانویه، تقریباً 37 هزار پناهجو و مهاجر از طریق دریا یا زمین وارد اروپا شده‌اند. این میزان 10 برابر تعداد مهاجران در مدت مشابه در سال گذشته است. آمار مهاجران غرق شده در دریای مدیترانه در همین مدت نیز تقریباً به 158 نفر می‌رسد.


در حال حاضر کاهش دما و پیش بینی وقوع طوفان و بارش برف در شب یکشنبه، تهدیدی بزرگ برای کمپ پناهجویان لبنانی است. به نظر می‌رسد کاهش دما در کشورهای حوزه بالکان همچنان ادامه دارد. مردهایی که به سلامت به اروپا رسیده‌اند، به دنبال انتقال زنان و فرزندان خود به این قاره هستند که موجب افزایش تعداد مهاجران و وخامت اوضاع شده است.


به گفته منتقدان، 28 کشور عضو اتحادیه اروپا قادر به تعیین یک استراتژی کارآمد برای مدیریت بحران مهاجران نیستند و زمینه را برای حصاربندی مرزها فراهم آورده‌اند.

۱۳۹۴/۱۱/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...