نسخه چاپی

رئیس جمهور كره جنوبی به ایران سفر می‌كند

به گزارش نما - تسنیم نوشت: خبرگزاری رسمی کره جنوبی از سفر رئیس جمهور این کشور به ایران پس از لغو تحریمهای بین المللی علیه تهران خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی قصد دارد با توجه به لغو تحریمهای بین المللی علیه ایران، به تهران سفر کند.

جونگ یون گوک سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی ضمن تایید این خبر تاکید کرده است که هنوز زمان دقیق سفر رئیس جمهور کره به ایران مشخص نشده است.

در صورتی که این سفر انجام شود، پارک گئون هائه نخستین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که به ایران سفر می کند. کره جنوبی قصد دارد روابط اقتصادی خود با ایران را از سر بگیرد. واردات نفت کره از ایران طی سال های 2005 تا 2008 میلادی به بیش از 76 میلیون بشکه در سال رسیده است.

این رقم در سال 2010 به کمتر از 62 میلیون بشکه کاهش یافت. کارشناسان کره ای بر این باورند که واردات نفت این کشور از ایران احتمالا 10 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

با اجرایی شدن رسمی برجام، برنامه های اتمی ایران در چارچوب مفاد توافقنامه هسته ای محدود شده و تحریمهای شورای امنیت، آمریکا و اروپا علیه تهران لغو شده است. تحریمهای بین المللی موجب شد تا صادرات نفت ایران از 2 میلیون بشکه در روز پیش از اعمال تحریمها به کمی بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

۱۳۹۴/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...