نسخه چاپی

ایران به ناوشكن آمریكایی اخطار داد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: به یك فروند ناوشكن آمریكایی و یگان پروازی همراه آن كه در نزدیكی محدوده تاكتیكی رزمایش در حال تردد بودند اخطار داده شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در نخستین روز از مرحله اصلی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴ که در کنارک چابهار در حال برگزاری است، گفت: به یک فروند ناوشکن آمریکایی و یگان پروازی همراه آن که در نزدیکی محدوده تاکتیکی رزمایش در حال تردد بودند، اخطار داده شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در محدوده رزمایش با توجه به تعداد و تنوع یگان ها و تمرینات پیش بینی شده از سلاح ها و مهمات جنگی استفاده می شود و انواعی از موشک ها و اژدرهای بهینه و جدید در این رزمایش مورد استفاده قرار می گیرد، برابر عرف بین المللی، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید محدوده تمرینات را پاکسازی نکرده تا خطری متوجه شناورهای تجاری و نظامی حاظر در منطقه رزمایش نشود.

امیر سیاری در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می شد ناو آمریکایی در راستای جمع آوری اخبار و اطلاعات مرتبط با عملیات های رزمی، نزدیک محدوده تاکتیکی رزمایش شود، بامداد امروز ابتدا یک بار به وسیله هواپیمای گشت دریایی و یک بار دیگر نیز توسط ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «البرز» تذکراتی مبنی بر خودداری از ورود به محدوده تاکتیکی رزمایش و حفظ فاصله ایمن از محدوده پرتاب موشک ها و اژدرهای رزمی نداجا به یگان فوق داده شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: بلافاصله پس از تذکرات داده شده، ناو آمریکایی و یگان پروازی همراه آن با فاصله گرفتن از محدوده رزمایش نسبت به اجرای مقررات و عرف بین المللی قوانین دریایی در زمان اجرای رزمایش های نظامی اقدام کردند.

دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: امنیت کلیه شناور های حاضر در منطقه، مورد توجه ویژه نیروی دریایی ارتش جمهوی اسلامی ایران است و با لحاظ این اصل از ورود هرگونه شناور اعم از نظامی٬ تجاری و نفتکش به محدوده برگزاری تمرینات رزمایش ممانعت جدی به عمل خواهد آمد.

گفتنی است، رزمایش دریایی ولایت ۹۴ از صبح امروز در محدوده دریای عمان، شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی آغاز شده و تا روز دوشنبه (۱۲ بهمن) ادامه خواهد یافت.

۱۳۹۴/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...