نسخه چاپی

وزیر كشور خبر داد:

جمع آوری۳۵۰۰ معتاد متجاهر در تهران

وزیر كشوربا بیان اینكه اولویت ما بازداشت و جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر است گفت: در تهران ۳۵۰۰ متجاهر جمع آوری شده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش سراسری معاونان و روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش کشفیات گفت: امسال در حوزه کشفیات ۱۶ درصد افزایش داشته ایم؛ با توجه به اولویت بندی و برنامه ریزی ها ، در شرق و جنوب کشور سیاست های خوبی اجرا شده است.

وی با تأکید بر اینکه بازداشت خرده فروشان و جمع آوری معتادان متجاهر در اولویت کاری ما قرار دارد ادامه داد: در این راستا اقدامات مطلوبی خصوصا در تهران با همکاری سایر دستگاه ها انجام شده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: ۲۰۰۰ بانوی معتاد از سطح شهر جمع آوری و درمان شده اند و اکنون نیز در مرحله کارآموزی هستند. همچنین ۳۵۰۰ معتاد متجاهر نیز در تهران جمع آوری شده اند.

رحمانی فضلی بیان داشت: اولویت سال بعد پیشگیری از پولشویی است؛ در این راستا برای مدیریت بیشتر یک رابطه ساختاری بین پلیس فتا، ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت اقتصاد و دارایی ایجاد شده است.

دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین در خصوص انتخابات پیش رو گفت: مسیر انتخابات به خوبی طی و مرحله اجرایی انتخابات، رد و تأیید صلاحیت ها مبتنی بر استعلامات چهارگانه انجام شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: از طریق هیئت اجرایی (معتمدین مردم) ده هزار نفر فاقد سابقه اعلام شدند، ۸۰۰ نفر رد صلاحیت شدند و بیش از ۳۰۰ نفر انصراف دادند همچنین ۵۵۰۰ نفر تقاضای تجدید نظر کردند که از سوی شورای نگهبان یک فرصت بیست روزه برای رسیدگی به تمام اعتراضات اعلام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا وزارت کشور پیرو تعاملات با شورای نگهبان است و نظر خود را مستمر اعلام و برای رسیدگی، قول مساعد داده است.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان در چارچوب قانون به حقوق افراد رسیدگی کند؛ شورای نگهبان نیز مسیری به جز قانون در پیگیری حقوق ندارد.

رحمانی فضلی همچنین در خصوص افزایش جرایم رانندگی بیان داشت: پیشنهاد ما در وزارت کشور و نیروی انتظامی افزایش سطح جرایم متناسب با نوع تخلفات بود؛ اما دولت با بررسی و امکان سنجی فقط ۱۲ مورد افزایش جرایم را قبول کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم کسی مرتکب تخلف در رانندگی و مجبور به پرداخت جریمه نشود.

۱۳۹۴/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...