نسخه چاپی

متخصص توانبخشی و طب فیزیكی:

احتمال ابتلای زنان خانه‌دار به پوكی استخوان بیش‌تر است

متخصص توانبخشی و طب فیزیكی گفت:‌ زنان خانه‌داری كه كارهای فیزیكی زیادی در منزل انجام می‌دهند، نسبت به زنان ورزشكار و شاغل بیش‌تر در معرض ابتلا به پوكی استخوان هستند.

به گزارش نما به نقل از فارس احتمال ابتلای زنان خانه‌دار به پوکی استخوان بیش‌تر است

مهرشید سینکی در حاشیه نوزدهمین کنگره طب فیزیکی و توانبخشی در جمع خبرنگاران به موضوع پوکی استخوان اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته 50 درصد از زنانی که در جهان سفیدپوست هستند، دچار پوکی استخوان می‌شوند. این آمار در مردان 30 درصد بوده و اصولاً بعد 65 سالگی در آنها ایجاد می‌شود.

وی افزود: مشکل پوکی استخوان در زنان از 50 سالگی به بعد بیش‌تر شده،‌این در حالی است که از طریق ورزش، تغذیه مناسب و مصرف ویتامین D و کلسیم می‌توان از این معضل جلوگیری کرد.

متخصص توانبخشی و طب فیزیکی با بیان اینکه در زنان پس از 50 سالگی به دلیل کاهش هورمون استروژن، احتمال ابتلا به پوکی استخوان افزایش می‌یابد، گفت:‌ به‌طورکلی اگر زنان را به سه دسته خانه‌دار، ورزشکار و شاغل تقسیم‌بندی کنیم، زنان خانه‌داری که کار فیزیکی زیادی در منزل انجام می‌دهند نسبت به زنان شاغل و ورزشکار بیش‌تر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند، بنابراین باید با ورزش، تغذیه مناسب و سایر روش‌ها مانع از شدت این مشکل در بدن خود شوند.

سینکی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام‌شده زنان از 35 سالگی به بعد هر سال یک درصد تراکم استخوان خود را از دست می‌دهند و این میزان از 50 سالگی شدت می‌‌یابد، البته باید توجه داشت که زنان نسبت به مردان با فاصله بیش‌تری تراکم عضلات خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: پوکی استخوان در افرادی که مشاغل ساکن داشته و در طول روز مدت زیادی فرد مجبور به نشستن بر روی صندلی است، بیش‌تر بوده، بنابراین کارمندان و سایر افرادی که در مشاغلی کار می‌کنند که در مدت زمان طولانی مجبور به نشستن بر روی صندلی هستند برای پیشگیری از پوکی استخوان و سایر بیماری‌هایی همچون معضلات اسکلتی باید هر نیم ساعت یک بار بایستند و یا برای مدت کوتاهی راه بروند.

۱۳۹۴/۱۱/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...