نسخه چاپی

هشدار بان كی مون درباره گسترش نفوذ داعش

دبیر كل سازمان ملل در گزارشی ضمن اعلام اینكه 34 گروه تروریستی با داعش در سراسر جهان اعلام همبستگی كرده‌اند، درباره گسترش نفوذ این گروه هشدار داد.

به گزارش نما، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، روز جمعه در گزارشی اعلام کرد بررسی ها نشان می دهد تا اواسط ماه دسامبر ، حدود 34 گروه شبه نظامی از سراسر جهان با گروه تروریستی داعش اعلام همبستگی کرده اند و پیش بینی می شود این تعداد در سال 2016 افزایش یابد.


در گزارش بان کی مون آمده است: داعش «تهدیدی بی‌سابقه» به شمار می رود؛ زیرا این قابلیت و توانایی را دارد که گروه های شبه نظامی از دیگر کشورها را مانند فیلیپین، ازبکستان ، پاکستان ، لیبی و نیجریه، به پیوستن به صفوف خود ترغیب کند.


بان کی مون همچنین هشدار داد کشورهای عضو سازمان ملل باید خود را برای افزایش حملات گروه های وابسته به داعش که به منظور اجرای حملات تروریستی و توسعه شبکه های خود، اعضایشان را به کشورهای دیگر می فرستند آماده کنند.


در ادامه این گزارش آمده است :« گسترش اخیر دامنه نفوذ داعش در سراسر غرب و شمال آفریقا، منطقه خاورمیانه و جنوب و جنوب شرق آسیا ، بیانگر سرعت و دامنه‌ای است که ابعاد این تهدید در طول هجده ماه گذشته گسترش پیدا کرده است. »


بان کی مون افزود: جدا از این تهدید ، داعش ثروتمندترین سازمان تروریستی جهان است چرا که به رغم تحریم‌ها در سال 2015 حدود 400 تا 500 میلیون دلار از محل فروش نفت و فراورده های نفتی در آمد داشته است.


به موجب برآوردهای سازمان ملل متحد در عراق، میزان مبالغ نقدی که شعبات بانکها در استان های تحت کنترل داعش در عراق بیرون کشیده شده است بالغ بر یک میلیارد دلار بر آورد می شود. باید به این مبالغ مالیات بر کامیونهایی که وارد نواحی تحت کنترل داعش می شود اضافه کرد، که مبلغ آن حدود یک میلیارد دلار در سال است.


در گزارش دبیر کل سازمان ملل آمده است داعش همچنان به حضور در دو کشور عراق و سوریه ادامه می دهد و در حال گسترش دامنه نفوذ خود به کشورهای دیگر است.


۱۳۹۴/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...