نسخه چاپی

اروپایی ها خواهان پذیرش پناهجویان از سوی تركیه شدند

با بالا گرفتن درگیری ها در سوریه، مقامات ارشد اتحادیه اروپا از دولت تركیه خواستند تا مرزهای خود را بر روی پناهجویان سوری بازنگه دارد.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، براساس اظهارات مقامات اتحادیه اروپا در حال حاضر نزدیک به 20 هزار پناهجو در اطراف مرزهای ترکیه منتظر ورود به خاک این کشور هستند.



تاکنون بیش از 2 میلیون پناهجو پس از فرار از درگیری های سوریه در داخل ترکیه مستقر شده اند.



یوهانس هان، کمیسیونر توسعه و سیاست منطقه ای اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای عضو غیرعضو اتحادیه اروپا گفت: «براساس کنوانسیون ژنو که هنوز معتبر است، تمامی کشورها باید پذیرای پناهجویان باشند.»



یک دیپلمات اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی در نشست آمستردام از تشدید درگیری ها در شهرحلب دومین شهر بزرگ سوریه و سرازیر شدن پناهجویان به ترکیه برای ورود به خاک اروپا ابراز نگرانی کردند.



ژان آسلبورن، وزیر امورخارجه لوکزامبورگ در این نشست گفت ده ها هزار پناهجو سوری که از جنگ و درگیری در کشورشان فرار کرده اند، بسمت اروپا در حرکت هستند.



احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشست کمک به سوریه که روز پنجشنبه برگزار شد، گفت آنکارا به تمامی پناهجویان اجازه ورود به خاک ترکیه را خواهد داد.



به گزارش پرس تی وی، بیش از یک میلیون پناهجو سال گذشته از طریق ترکیه و یونان وارد خاک اروپا شده و با عبور از کشورهای بالکان در آلمان و دیگر کشورهای شمال اروپا مستقر شده اند.



برخی از کشورها نظیر سوئد، مجارستان، اتریش و آلمان خواستار تعریف راهکارهای جدیدی برای کنترل مرزهای این اتحادیه شده اند که با قوانین شنگن یا همان مرزهای آزاد اروپایی مغایرت دارد.



در ماه نوامبر آنکارا و اتحادیه اروپا به توافقی دست یافتند که براساس آن ترکیه با پذیرش پناهجویان و نگهداری آنها در خاک خود و کُند کردن روند ورود آنها به اروپا، کمکی 3 میلیارد یورویی دریافت می کند. همچنین روند صدور روادید به شهروندان ترک به خاک اتحادیه اروپا تسهیل خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۱/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...