نسخه چاپی

درخواست اوباما از پوتین برای توقف حملات به شورشیان سوری

رئیس جمهوری آمریكا در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهوری روسیه، از او خواست با كاهش حملات هوایی علیه نیروهای شورشی در سوریه، مسكو نقش سازنده ای داشته باشد.

به گزارش نما، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از او خواست حملات هوایی به مخالفان سوری را متوقف کند.



کاخ سفید گفته است که در جریان این مکالمه تلفنی، اوباما بر ضرورت رساندن کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت محاصره در سوریه تاکید کرده است.



پیشتر روسیه گفته بود که رهبران دو کشور موافقت کرده‌اند به منظور عملی شدن توافق بدست آمده در مونیخ برای پایان دادن به خصومت‌ها در سوریه، فعالیت‌های سیاسی و همچنین سایر همکاری‌های بین دو کشور را افزایش دهند.



به گزارش بی بی سی، پنجشنبه گذشته ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) نشستی درمونیخ در باره بحران سوریه برگزار شد. روسیه، آمریکا و ۱۵ کشور شرکت‌کننده دیگر طرحی برای توقف خشونت‌ها ظرف یک هفته در این کشور اعلام کردند.



محور اصلی این توافق رساندن کمک‌های انسان دوستانه به مناطق تحت محاصره و همچنین پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه ظرف یک هفته از زمان توافق اعلام شده است.



به گزارش صدای آمریکا، رهبران روسیه و آمریکا همچنین در این تماس تلفنی در مورد ضرورت ایجاد جبهه‌ای واحد برای مقابله با تروریسم گفتگو کردند.



روسیه در پی این تماس تلفنی اعلام کرد که دو کشور "ارزیابی مثبتی" از نشست مونیخ درباره سوریه دارند.



دیروز شنبه ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که جامعه جهانی با "لحظه‌ای‌ سرنوشت‌ساز" در رابطه با سوریه روبرو است.



۱۳۹۴/۱۱/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...