نسخه چاپی

هشدار درباره استفاده از نازل‌های سوخت

معاون سازمان ملی استاندارد نسبت به استفاده از نازل‌های سوخت در پمپ‌ بنزین‌ها به مردم هشدار داد و گفت: سازمان ملی استاندارد در طول سال همواره پمپ‌های ارائه بنزین به مردم را در سطح كشور بررسی می‌كند و در صورت مطابقت با استاندارد، هولوگرامی را روی پمپ مورد نظر درج می‌كند كه مردم باید در صورت نبودن این هولوگرام یا مخدوش شدن آن، این موارد را به سازمان ملی استاندارد اطلاع دهند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، وحید مرندی مقدم امروز - سه‌شنبه - در نشستی خبری از همکاری مشترک این سازمان با سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای مقابله با کم‌فروشی، گران‌فروشی و توزیع کالاهای غیراستاندارد در آستانه عید نوروز خبر داد و اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد از سال 1384 نظارت بر تولید و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری را در سطح بازار آغاز کرده و از آن زمان هر سال این طرح را توسعه داده‌ است و اعتبارات ویژه‌ای برای آن در طول سال در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اعتبار 200 میلیارد ریالی سازمان استاندارد برای نظارت بر عرضه کالاها در سال 1394 ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها کالاهای فاقد علامت استاندارد را توقیف کرده و کالاهایی که علامت استاندارد دارند را با هزینه سازمان ملی استاندارد خریداری و بررسی می‌کنیم که اگر از شرایط اولیه پروانه کاربرد علامت استاندارد عدول کرده باشند با واحد تولیدی برخورد می‌کنیم.

به گفته معاون سازمان ملی استاندارد، کالاهایی که فاقد علامت استاندارد هستند هم در مورد تولیدکننده و هم عرضه‌کننده مورد برخورد قرار می‌گیرند.

مرندی مقدم با بیان اینکه روی هر محصول مشمول استاندارد اجباری باید علامت استاندارد و کد 10 رقمی و پروانه کاربرد ثبت شده باشد، اظهار کرد: مردم می‌توانند به عنوان بازرسان افتخاری سازمان استاندارد فعالیت کنند و با ارسال کد 10 رقمی استاندارد درج شده روی کالا به صورت رایگان به سامانه پیامکی 10001517 از اطلاعات کامل و اصالت علامت استاندارد محصول مذکور آگاه شوند و در صورتی که علامت جعلی باشد مورد را به تلفن گویای 1517 اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه برای سال جاری پیش‌بینی 300 هزار بازرسی از واحدها و مراکز عرضه کالا را داریم، گفت: تاکنون 243 هزار مورد بازرسی انجام شده و امیدواریم تا پایان سال با توجه به تشدید بازرسی‌ها تعداد آنها به بیش از 300 هزار مورد هم برسد.

به گفته معاون سازمان ملی استاندارد، در سال جاری تاکنون 9156 مورد توقیف کالا، 112 مورد کشف جعل علامت استاندارد، 168 مورد کشف جعل رتبه انرژی، 896 اعلام جرم به مراجع قضایی و تعزیرات و 29 مورد پلمب واحدهای تولیدی یا خط تولید انجام شده است.

مرندی مقدم همچنین درباره گشت‌های مشترک سازمان ملی استاندارد با سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برای برخورد با تخلفات واحدهای عرضه در آستانه عید نروز تصریح کرد: تمرکز ما در گشت‌های نوروزی روی سه محور جلوگیری از عرضه کالاهای غیراستاندارد، کم‌فروشی و گران‌فروشی متمرکز است که این موارد شامل وسایل اوزان در مراکز عرضه و نازل‌های سوخت و سایر موارد عرضه کالا می‌شود.

وی با بیان اینکه ما این طرح را از دهه اول اسفند شروع می‌کنیم، ادامه داد: طبیعتا هرچه به عید نزدیک‌تر شویم شدت این طرح افزایش خواهد یافت و تا بعد از تعطیلات که خریدهای مردم تمام می‌شود، ادامه دارد.

مرندی مقدم با اشاره به عرضه کالا توسط دستفروشان در کشور نیز گفت: در صورت مشاهده عرضه کالای غیراستاندارد که مشمول کالای استاندارد اجباری باشد توسط دستفروشان نیز با آنها برخورد و کالا را توقیف می‌کنیم.

وی اظهار کرد: البته قانون این اجازه را به سازمان ملی استاندارد داده که در مورد کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری نیستند نیز ورود و در صورت مشاهده تخلف اقدام به برخورد با آنها کند.

۱۳۹۴/۱۱/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...