نسخه چاپی

طرح جدید ایران در سوریه و عراق

«در صورتی كه موضع گیری محكمی در مقابل اقدامات ایران صورت نپذیرد، به زودی برای جلوگیری از قدرت نظامی ایران بسیار دیر خواهد بود...»

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، پایگاه العربیه (Al-Arabiya) در بخش انگلیسی خود، ضمن انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران بار دیگر قطعنامه سازمان ملل را نقض کرد" مدعی است که ایران با پیگیری خرید تجهزات پیشرفته جنگی از روسیه، برنامه ای جدید برای مدیریت اوضاع در سوریه و عراق را دنبال کرده و سپاه پاسداران با به دست آوردن تجهیزات نظامی پیشرفته، این پیام را به کشورهای منطقه می فرستد که آن ها جرات به چالش کشیدن ایران را نخواهند داشت.




در این گزارش آمده است: «روزهایی که ایران به خاطر نقض قوانین بین المللی تنبیه می شد گذشت. بسیاری متحیر مانده اند که ایران چگونه می تواند به راحتی قوانین را زیر پا گذارد؛ آن هم پس از توافق هسته ای.





وزیر دفاع ایران در دیدار چند روز گذشته با همتای روسی خود در رابطه با دریافت سامانه دفاع هوایی 400S- و خرید تانک ها و جنگنده های پیشرفته روسی گفتگو کردند. این در حالی است که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ایران را از خرید و فروش هرگونه تانک جنگی، خودروهای زرهی رزمی، سامانه‌های توپخانه‌ای سنگین، موشک و یا سامانه‌های موشکی و جنگنده و بالگرد نظامی، بدون تایید قبلی سازمان ملل، منع کرده است.»




با توجه به قرارداد هشت میلیارد دلاری میان ایران و روسیه، روشن است که تهران بر خرید تسلیحات تهاجمی مانند جنگنده سوخو 30 و قوی تر ساختن نیروی هوایی خود نسبت به ترکیه و کشورهای عربی تمرکز کرده است. ایران با داشتن ارتشی قوی بر روی زمین و حمایت قدرتمند نیروی هوایی خود، بسیار بهتر قادر خواهد بود که درگیری ها در سوریه و عراق را اداره کرده و تعداد تلفات خود را نیز کاهش دهد.»




العربیه با انتقاد از سیاست های غرب در منطقه می نویسد: «در صورتی که آمریکا و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل به تهران چراغ سبز ضمنی نشان نداده بودند، ایران چنین معامله تحریک آمیزی را به راحتی اعلام نمی کرد. کشورهای غربی که برنامه مشخصی برای بحران سوریه و عراق و مقابله با داعش ندارند، تهران را در صندلی راننده قرار داده اند و سپاه پاسداران ایران نیز از موقعیت بهترین بهره برداری را می کند.





با چنین نیروی نظامی قدرتمندی، سپاه ایران و مقامات این کشور، نه تنها احترام قدرت های جهانی را به دست می آورند، بلکه این پیام را برای کشورهای منطقه می فرستند که آن ها نباید جرات کنند که ایران را به چالش بکشند، ایران هر تسلیحات پیشرفته ای که بخواهد می خرد، غرب در طرف ایران است و حتی سازمان ملل نیز با اقدامات این کشور مخالفتی نمی کند.»





در انتهای این گزراش آمده است: «شورای امنیت سازمان ملل پنج عضو دائم دارد: روسیه و چین که حامی تهران هستند، انگلیس و فرانسه نیز با آمریکا در یک خط هستند و به خاطر اینکه پرزیدنت اوباما نمی خواهد دستاورد سیاست خارجی خود را که اجرای توافق هسته ای است به خطر بیاندازد، می توان گفت که در حال حاضر تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل از ایران حمایت می کنند.





در صورتی که قدرت های منطقه ای ایران را به خاطر نقض قوانین بین المللی تحریم نمایند، تهران کنترل خواهد شد. در صورتی که موضع گیری محکم در مقابل اقدامات ایران صورت نپذیرد، به زودی برای جلوگیری از قدرت نظامی ایران بسیار دیر خواهد بود.»



۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...