نسخه چاپی

همكاری دارویی ایران و روسیه

در جریان دیدار وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر بهداشت روسیه سه تفاهمنامه همكاری دارویی میان شركت های خصوصی دو كشور امضا شد.

به گزارش نما به نقل از بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، دکتر «رسول دیناروند» معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی از مسؤولین دولتی و بخش خصوصی در زمینه دارو به مسکو سفر کرده است با «ایگور کارگرامانیان» معاون وزیر بهداشت روسیه دیدار کرد و دو طرف در مورد راه های توسعه همکاری های دو کشور در زمینه سلامت، فناوری ، داروسازی و تجهیزات پزشکی مذاکره کردند.

در این دیدار کار گروه مشترک وزارت بهداشت ایران و روسیه برای اجرای تفاهمات دارویی بین دو طرف تشکیل شد.

یکی از مهمترین اهداف این گروه، تسهیل شرایط در ثبت دارو برای شرکت های دارو سازی و تجهیزات پزشکی می باشد که در زمانبندی مشخص اجرا شود.

در این دیدار سه تفاهم نامه همکاری های بین سه شرکت از بخش خصوصی ایران و یک شرکت روسی برای انتقال فناوری و محصولات بیوتکنولوژی از ایران به روسیه و همچنین یک واکسن از روسیه به ایران امضا شد.

شرکت های داروسازی ایران علاقمند به حضور گسترده در بازار بزرگ دارویی روسیه هستند تا محصولات خود را به این کشور صادر کنند.

مسئولان روسیه نیز نگاه مثبتی به دستاوردهای ایران در عرصه صنعت داروسازی دارند و مقام های این کشور بارها به این نکته اشاره کرده اند.

خانم «ورونیکا اسکورتسوا» وزیر بهداشت روسیه در مذاکره با «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که 21 آبان ماه در حاشیه نشست دوازدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به مسکو انجام شد، خواستار برنامه ریزی برای واردات دارو از شرکت های ایرانی شد.

واعظی در این دیدار با تاکید بر اهتمام و تلاش دولت ایران برای توسعه روابط با روسیه، اظهار کرد: در مذاکرات انجام شده با مقامات بلندپایه روسی، اراده جدی مسکو در گسترش روابط با تهران وجود دارد.

رییس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه همچنین با مهم خواندن زمینه های همکاری های دو کشور در حوزه بهداشت و سلامت، حوزه های انتقال دانش و صادرات دارو، تولید مشترک تجهیزات پزشکی، تبادل تجربیات در موضوع نظام سلامت، ارتقای کیفی نظام درمان، آموزش پرسنل پزشکی، همکاری در عصه تحقیق و پژوهش، طراحی سازو کار لازم برای توسعه گردشگری درمانی و سلامت الکترونیک را از زمینه های همکاری دو کشور بر شمرد.

وزیر بهداشت روسیه نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی دانشمندان و پزشکان ایرانی، برای همکاری در حوزه های مختلف سلامت و درمان با ایران، اعلام آمادگی کرد.

ورونیکا اسکورتسوا بازار داویی و درمانی روسیه را یکی از بزرگترین بازارهای جهان در این حوزه خواند که آماده واردات دارو از جمهوری اسلامی ایران است.

۱۳۹۴/۱۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...