نسخه چاپی

این هفته كیفیت هوای تهران چگونه بود؟

ارزیابی هفتگی كیفیت هوای تهران در هفته گذشته (24 تا30 بهمن) نشان می­دهد هوای پایتخت پس از آنكه 4 روز در وضعیت ناسالم برای گروه­های حساس قرار داشت، در روزهای پایانی هفته به شرایط مطلوب (3 روز سالم) رسید.

به گزارش نما به نقل از فارس: در روزهای شنبه تا دوشنبه جوی ﺁرام و پایدار را پشت سر گذاشته و در این بازه زمانی عواملی چون سکون نسبی هوا، وقوع پدیده وارونگی دما و افزایش تردد خودروها سبب تجمع آلاینده­ها و غبار ﺁلودگی هوا در پایتخت شده و افزایش غلظت آلاینده­ها کاهش عمق میدان دید ( تا 5 کیلومتر) را در پی داشته است.

«مریم نادری»، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا در این‌باره گفت: خوشبختانه از روز سه­شنبه از میزان پایداری جو به طور نسبی کاسته شد و افزایش سرعت باد غلظت ذرات معلق را موقتاً کاهش داد و همین امر منجر به بهبودی عمق میدان دید در تهران شد.

او ادامه داد: در روزهای پایانی هفته گذر موجی کم­دامنه از نیمه شمالی کشور شرایط پایدار حاکم را تغییر داد و منجر به افزایش ابرناکی و وزش باد شدید در پایتخت شد که کاهش محسوس غلظت ذرات معلق در بعد­از­ظهر روز جمعه ( ترسیم شده در نمودار پیوست) گویای همین نکته است و در واقع بهبود کیفیت هوا تحت تاثیر بادهای شدید با جهت غالب غربی بوده که سرعت آن­ها در این روز در برخی ساعات 5/10 متر بر ثانیه ثبت شده است.

اطلاعات غلظت آلاینده­ها بر اساس داده­ ایستگاه­های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه­گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...