نسخه چاپی

دیدار آمانو با وزیر خارجه امارات

وزیر خارجه امارات با مدیر كل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای درباره چهار نیروگاه هسته‌ای در دست ساخت در این كشور گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وزیر امور خارجه امارات محتده عربی یکشنبه با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور گفتگو درباره چهار نیروگاه هسته‌ای در دست ساخت در این کشور دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده «وام» گزارش داد: شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات، و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راه‌های تقویت همکاری‌های دو جانبه به ویژه با کسب دانش علمی و مهارت فنی از آژانس گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه امارات در این دیدار بر اهمیت این شراکت و حمایت امارات متحده عربی از نقش مرکزی آژانس بین المللی انرژی اتمی در تلاش‌ها برای منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای تاکید کرد.

خبرگزاری وام افزود وی همچنین از تلاش‌های بی‌وقفه آژانس برای توسعه انرژی هسته‌ای در سطح جهانی و حمایت از نقش مهمی که انرژی هسته‌ای در تحقق اهداف توسعه پایدار دارد، تقدیر کرد.

هزینه ساخت چهار نیروگاه هسته‌ای در امارات حدود ۲۰ میلیارد دلار است.

نخستین رئاکتور هسته‌ای امارات سال ۲۰۱۷ تولید برق را آغاز خواهد کرد و از سال ۲۰۲۰ هر چهار رئاکتور این کشور فعال خواهند شد.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...