نسخه چاپی

تهران فردا غبارآلود است

مدیركل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه چهارم اسفند، توده گرد و خاك با غلظت كمتر به مناطق مركزی و تهران گسترش خواهد یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه چهارم اسفند، توده گرد و خاک با غلظت کمتر به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت.

احد وظیفه افزود: تصاویر ماهواره و داده‌های هواشناسی، در حال حاضر استمرار توده گرد و خاک را بر روی عراق، شمال عربستان و برخی نواحی در جنوب غرب ایران نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: با نزدیکتر شدن سامانه کم‌ارتفاع تراز میانی و تقویت همگرایی سطح زمین در روی عراق، جنوب غرب و غرب ایران، طی بعدازظهر امروز (دوشنبه، سوم اسفند) وزش باد تشدید یافته و بطور نسبی گستره تولید گرد و خاک در منطقه فوق افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود تا اواخر امروز استان‌های جنوب غربی تا غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در بیشتر مناطق مذکور شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه افزود: با صعود تدریجی توده هوا به ترازهای بالاتر، روز سه‌شنبه چهارم اسفند، توده گرد و خاک با غلظت کمتر توسط جریان‌های لایه پایین تا میانی جو به مناطق مرکزی و تهران گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه امروز سامانه جوی که از مدیترانه به سمت شرق در حرکت است بتدریج در نوار غربی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان موجب بارش باران خواهد شد، گفت: روز سه‌شنبه با ورود تدریجی این سامانه بارش فعال، ابتدا مناطق غرب و شمال غرب و بتدریج جنوب غرب و در اواخر وقت بخش‌هایی از جنوب کشور شاهد ابرناکی و بارندگی خواهند بود که بارش در ارتفاعات بصورت برف و در بخش‌هایی از جنوب غرب کشور بصورت رگباری گاهی با رعد و برق است.

به گفته وظیفه، دامنه بارندگی در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق به استان‌های مرکزی، جنوبی، دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت، همچنین بارش باران طی روز سه‌شنبه و چهارشنبه موجب فرونشینی گرد و خاک و بهبود کیفیت هوا در استان‌های نیمه غربی و دامنه‌های جنوبی البرز به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد

شد.

وی افزود: بیشینه بارش روز سه‌شنبه در استان‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و همدان و در روز چهارشنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب فارس و بوشهر پیش‌بینی می‌شود، همچنین با وزش باد شدید طی دوشنبه و سه‌شنبه مناطق مرکزی و شمالی خلیج فارس درسواحل خوزستان و بوشهر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک، در اواخر وقت افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 21 و 15 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه، ابری، همراه با بارش باران، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در اواخر وقت کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 16 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...