نسخه چاپی

تحقیر كردن ترامپ توسط دختر مسلمان امریكایی

یك دختر مسلمان آمریكایی پس از اظهارات گستاخانه نامزد انتخابات ریاست جمهوری این كشور درباره مسلمانان، خواستار گفتگو با وی شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری ریشه به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، خواهر دانشجوی مسلمانی که پارسال در ایالت کارولینای شمالی امریکا کشته شد، پس از سخنان جدید دونالد ترامپ درباره اعدام مسلمانان با «گلوله‌های آغشته به خونِ خوک»، از نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواسته است با او دیدار کند.

سوزان برکاتِ 28 ساله، خواهر ضیا شادی برکات است که یک سال پیش همراه همسرش، یسری ابوصلحه و خواهرش رازان ابوصلحه کشته شدند. این زوج دو ماه پیش از این حادثه ازدواج کرده و هر دو دانشجوی رشتۀ دندان‌پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی بودند. رازان نیز دانشجوی سال دوم این دانشگاه بود.

پلیس شهر چپل هیلِ کارولینای شمالی کریگ استفن هیکس، همسایۀ این زوج را به عنوان مظنون اصلی این حادثه دستگیر کرد؛ او اکنون به جرم سه فقره قتل عمد در زندان شهر دورهام به سر می‌برد.

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه هفته گذشته سخنانی به زبان آورد که بار دیگر اعتراض بسیاری را در پی داشته است. او با تاکید بر اهمیت مقابله با تروریسم، داستانی از ژنرال جان پرشینگ تعریف کرد که البته هیچگونه سند تاریخی برای آن وجود ندارد.

ترامپ مدعی شد پرشینگ زمانی 50 پیکارجوی مسلمان را دستگیر کرده و به سربازان خود دستور داده 49 نفر از آنها را با گلوله‌هایی که در خونِ خوک غلتانده شده‌اند، بکشند.

وی افزود: «البته این چیزی است که می‌توانید در کتاب‌های تاریخ بخوانید، البته نه همه کتاب‌ها، چرا که همه دوست ندارند چنین چیزهایی را (در مدارس و دانشگاهها) آموزش دهند.»

سوزان برکات پس از شنیدن این سخنان با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود از ترامپ خواست شخصاً با وی دیدار کند و بگوید «برادرش، یسری و رازان استحقاق آن گلوله‌ها را داشتند.»

سوزان در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «ترامپ جوری حرف می‌زند که انگار بر مسلمانان آمریکا سلطه دارد. اگر منظورت واقعا همین است، با من تماس بگیر تا با هم دیدار کنیم و گپی بزنیم.»

ترامپ هنوز به دعوت سوزان پاسخی نداده است.

۱۳۹۴/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...