نسخه چاپی

منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام به مركز مبادلات بین المللی و قطب منطقه تبدیل می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی و رونق كسب و كار، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به بزرگترین زنجیره تامین(لجستیك) و بندر خشك منطقه تبدیل می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز سه شنبه در مراسم افتتاح فاز نخست منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: ما به دنبال منافعی برد-برد در منطقه هستم و از همه فعالات تجاری و اقتصادی دعوت می کنیم در این مطقه آزاد سرمایه گذاری کنند.
وی گفت: با توجه به وجود حمل ونقل چند وجهی و ترکیبی، بدون شک این منطقه آزاد به عنوان مرکز مبادلات بین المللی و قطب منطقه ای تبدیل خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اولویت ما در این منطقه آزاد، «ارائه خدمات بیمه ای، مالی و نمایشگاهی» خواهد بود؛ بدون شک این منطقه به دروازه ورود کالا به ایران تبدیل نخواهد شد بلکه آن را بعنوان یک مرکز تجاری برای صادرات تبدیل می کنیم.
وی گفت: من از همه بانک ها، بیمه ها، شرکت های حمل ونقل در جهان، شرکت های نمایشگاهی و هتلداری دعوت می کنم در این منطقه سرمایه گذاری کنند زیرا وسعت آن شامل همه بازارهای منطقه ای در خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا خواهد بود.
وزیر راه شهرسازی اظهار داشت: راه اندازی این منطقه آزاد، آغاز یک تحول بسیار بزرگ در اقتصاد ایران است تا کشورمان همچنان بتواند به نقش تعادل خود در منطقه از نظر امنیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به خوبی عمل کند.
آخوندی افزود: ایران همواره مرکز تمدن در منطقه بوده است اما عده ای تلاش کردند با حمایت قدرت های بزرگ جهانی این مرکزیت را به خارج از منطقه انتقال دهند و عده ای نیز در داخل با بی تدبیری و کوتاه فکری از این تفکر حمایت کردند.
وی گفت: نتیجه این شد که منطقه در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفت و ناامنی همه منطقه را فرا گرفت.
وزیر راه ادامه داد: ناامنی در منطقه سبب شد وضعیت دشوار در دریای مدیترانه گسترش یابد؛ اروپایی ها با نگرانی متوجه این وضعیت شدند و غرب و آمریکا به این نتیجه رسیدند که نباید آتش را در این منطقه شعله ور کنند بلکه باید امنیت را با مرکزیت ایران دنبال کنند.

۱۳۹۴/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...